umowa zlecenie,wynagrodzenie

Pytanie z dnia 19 czerwca 2019

Dzień dobry.

Byłam zatrudniona w firmie na podstawie umowy zlecenia.

W ostatnich miesiącach sytuacja finansowa pracodawcy pogarszała się, w końcu Prezes i właściciel spółki pismem poinformowała nas-pracowników o sprzedaży spółki na rzecz nowego właściciela z Białorusi. Niestety nowy właściciel – Prezes spółki nie kontaktował się z pracownikami, nie zajmował zarządem spółki, de facto zniknął.

Za miesiąc marzec 2019r. nie otrzymałam wynagrodzenia, inni pracownicy również. Inni pracownicy w tym przełożeni zaczęli rozwiązywać umowy o pracę z dnia na dzień – w sklepie w którym pracowałam zaczął kończyć się towar, nie było żadnej osoby po stronie pracodawcy z którą można by się skontaktować. Z informacji uzyskiwanych od pracowników innych sklepów i z korespondencji mailowej okazało się, że firma praktycznie już nie funkcjonuje, biuro rachunkowo księgowe obsługujące pracodawcę rozwiązało umowę ze spółką. Moje maile w sprawie wypłaty wynagrodzenia pozostały bez odpowiedzi - upominałam się o wypłatę wynagrodzenia, ale bezskutecznie.
Nie otrzymawszy wynagrodzenia za miesiąc marzec, nie chcąc dalej pracować wobec braku perspektyw otrzymania wynagrodzenia i braku jakiegokolwiek kontaktu z pracodawcą, złożyłam w siedzibie spółki (wirtualne biuro) oświadczenie o rozwiązaniu umowy zlecenia bez zachowania okresu wypowiedzenia.
Co mam robić dalej? Jak ubiegać się o wynagrodzenie?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.