Unieważnienie zawarcia umowy z operatorem sieci komórkowej.
Pytanie z dnia 15 kwietnia 2021
Dzień dobry. Sprzedawca telefonu zamówionego on-line z odbiorem w salonie na raty bez karty lub abonamentu w chwili podisywania umowy w salonie celowo i świadomie wprowadził mnie w błąd twierdząc, że moge zwrocic telefon w czasie 14 dni. Nie mogę . Zamierzam złożyć pozew do Sądu Cywilnego o unieważnienie umowy niezależnie od poważnych wad telefonu. Telefon jest uszkodzony w sposób uniemożliwiający korzystanie z niego. Na trzy sposoby jednocześnie Jak złożyć pozew przeciw konkretnej osobie a nie przeciw operatorowi. Ta osoba celowo i świadomie wprowadziła mnie w błąd przed podpisaniem umowy. Nie chcę walczyć choć jestem w prawie z operatorem bogu ducha winnym. Konkretna osoba z salonu zawiniła. Nie interesują mnie inne formy z katalogu konsumenckich. Unieważnić umowę w oparciu o dowody z nagrania w salonie. Jak złożyć pozew przeciw tej osobie
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, odpowiedzialny za sprzedany towar jest sprzedawca, a nie osoba sprzedająca. Sprzedawca odpowiada za swoich pracowników i ponosi odpoiwedzialność za ich działania. Powództwo wytoczone przeciwko osobie sprzedającej, a nie sprzedawcy będzie podlegało oddaleniu, albowiem osoba sprzedająca nie ma legitymacji procesowej sprawie wynikającej z wad produktu. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Sprzedawca salonu nie będzie posiadał legitymacji biernej, bowiem nie zawarł umowy we własnym imieniu, lecz działać na rzecz swojego pracodawcy - operatora. Wszelkie roszczenia z umowy należy kierować do strony tej umowy - w tym przypadku operatora.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.