Uszkodzenie przesyłki w transporcie morskim.

Pytanie z dnia 31 sierpnia 2020

Dzień dobry,
Jako firma sprowadzałem towar z zagranicy transportem morskim. Cała przesyłka została ubezpieczona u ubezpieczyciela który korzysta ze swojego ubezpieczyciela.
Niestety, w trakcie transportu cześć przesyłki została uszkodzona. Kwota strat - 1010 zł. Uszkodzona przesyłka miała oznaczenia w formie piktogramów mówiących o tym że jest to przesyłka delikatna - nie rzucać , nie turlać, nie trząść.
Po zgłoszeniu straty do przewoźnika i ubezpieczyciela okazało się że w ubezpieczeniu jest zawarta kwota franszyzy która wynosi 200 euro i która jest odliczana od odszkodowania w przypadku wystąpienia straty i wypłaceniu odszkodowania. W tym przypadku byłoby to 1010 zł minus te 200 euro.
Ubezpieczenie zostało wykupione za kwotę 240 zł ale warunków ubezpieczenia i informacji o funkcjonującej franszyzie nie otrzymałem. cały transport został już wykonany koszty ubezpieczenia również zostały naliczone. Proszę o informację czy mogę odstąpić od umowy ubezpieczenia z tytułu braku informacji o funkcjonującej franszyzie. Uniemożliwiło mi to podjęcie właściwej decyzji co do sensu ubezpieczenia. Proszę też o opinię w tej sprawie.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.