Uszkodzony towar, reklamacja przedsiębiorcy.
Pytanie z dnia 10 maja
Dzień dobry, zakupiłam towar na firmę w dniu 21.03.2024 reklamacja zgłoszona 25.03.2024 ponieważ towar przyszedł uszkodzony. Mimo zapytań i prób kontaktu zero odpowiedzi na reklamację. Napisaliśmy pismo powołując się na regulamin stroni art. 5615 Kodeksu Cywilnego. Czy jest to poprawne powołanie?
Jeżeli nie to do jakiego artykułu jako przedsiębiorca mogę się odwołać w stosunku do drugiej firmy.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, bez zapoznania się z całością korespondencji ze sprzedawcą, nie sposób udzielić rzetelnej porady. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Pani, W przypadku uszkodzenie zakupionego towaru o możliwości wystąpienia z odpowiednim roszczeniem decyduje zarówno fakt, czy strony są przedsiębiorcami, jak i treść zawartej między nimi umowy. Przepis 556(5) Kodeksu cywilnego zawiera wyłączenie stosowania przepisów dotyczących kupującego w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień, tel.: +48 728 382 525
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.