Uszkodzony towar, reklamacja przedsiębiorcy.

Pytanie z dnia 10 maja

Dzień dobry, zakupiłam towar na firmę w dniu 21.03.2024 reklamacja zgłoszona 25.03.2024 ponieważ towar przyszedł uszkodzony. Mimo zapytań i prób kontaktu zero odpowiedzi na reklamację. Napisaliśmy pismo powołując się na regulamin stroni art. 5615 Kodeksu Cywilnego. Czy jest to poprawne powołanie?
Jeżeli nie to do jakiego artykułu jako przedsiębiorca mogę się odwołać w stosunku do drugiej firmy.

Dzień dobry, bez zapoznania się z całością korespondencji ze sprzedawcą, nie sposób udzielić rzetelnej porady. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 maja 2024 22:42 Zmodyfikowano dnia: 11 maja 2024 22:42 Obejrzało: 57 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry Pani, W przypadku uszkodzenie zakupionego towaru o możliwości wystąpienia z odpowiednim roszczeniem decyduje zarówno fakt, czy strony są przedsiębiorcami, jak i treść zawartej między nimi umowy. Przepis 556(5) Kodeksu cywilnego zawiera wyłączenie stosowania przepisów dotyczących kupującego w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień, tel.: +48 728 382 525

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 maja 2024 15:08 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2024 15:08 Obejrzało: 52 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.