uszkodzony towar,reklamacja,zakupy przez internet

Pytanie z dnia 10 grudnia 2018

Zamówiłam chlebak przez Internet. Przyszedl uszkodzony. Sklep zaproponowal mi rabat 12zl lub zwrot. Towar mam zwrocic na swoj koszt i jeszcze otrzymam zwrot rowniez za towar bez kosztow wysylki. A więc place 2 przesylki, poniewaz wyslano mi uszkodzony towar :/

Dzień dobry, Sprzedający nie ma racji. Z kodeksu cywilnego: Art. 561[2] [Dostarczenie rzeczy przez kupującego] § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. (...) § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad. Art. 561[3] [Koszty wymiany lub naprawy] Z zastrzeżeniem art. 561[1] § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 grudnia 2018 12:44 Zmodyfikowano dnia: 11 grudnia 2018 12:44 Obejrzało: 358 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.