Pytanie z dnia 25 września
W celu lepszego nakreślenia sytuacji opiszę sprawę.
Mój partner był studentem. Zaświadczenie o zaprzestaniu studiowania otrzymał 11 września, w którym widnieje informacja, że status studenta utracił z dniem 2 lipca 2024. Zaświadczenie to niezwłocznie przekazał do “problematycznego” pracodawcy.
Jest zatrudniony w 2 firmach na umowie zlecenie.
W jednej z firm ma potrącane składki z wynagrodzenia. W drugiej do tej pory nie.
Jak wygląda sytuacja z ZUSem w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej i byciu zatrudnionym w 2 różnych firmach na umowie zlecenie?
W jednej z firm (tej, z której odprowadzane są składki) dochód nie przekracza minimalnej krajowej. W drugiej tak (jednak tak było bez odprowadzania składek).
Nasza firma jak widać narazie nie przynosi dochodów.
Jakie mogą być konsekwencje wynikające z tego całego bałaganu który powstał?
Ostatnie pytanie, już zdecydowanie mniej ważne, czy ja, jako osoba pracująca na umowie o pracę i prowadzącą własną firmę powinnam wycofać PIT2 od swojego pracodawcy?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.