Pytanie z dnia 20 lipca 2018

W dniu 13.07.18 jako wspólnota mieszkaniowa złożyliśmy wniosek o zwołanie zebrania na dzień 30.07.18 do firmy zarządzającej wspólnotą. W dniu 20.07.18 firma telefonicznie odpowiedziała że w tym terminie nie zwołają zebrania ze względu na niezachowanie terminu zgodnego z ustawą powołując się, iż właściciele mieszkań powinni otrzymać zawiadomienie na 2 tygodnie przed zebraniem (wg mnie ustawa wskazuje okres 1 tydzień przed zebraniem). W związku z tym mam pytania:
1. czy w związku z tym firma nie dopełniła obowiązków?
2. w jakim terminie firma powinna zorganizować takie zebranie? Czy jest prawnie wskazany termin że od dnia złożenia wniosku zarządca ma X dni na zwołanie zebrania??
3. jakie kroki możemy podjąć żeby wymusić to zebranie.

Dodam, iż sprawa dotyczy m.in. zmiany formy zarządzania wspólnotą z powierzonej na właścicielską oraz zmiany firmy zarządzającej. Zebraliśmy pełnomocnictwa do głosowania których ważność kończy się pod koniec września 2018r. Więc też obliguje nas tutaj ten termin.
Dziękuję i pozdrawiam

Dzień dobry na wstępie pragnę wskazać, iż trudno jest tak w kilku słowach odpowiedzieć na dość skomplikowane zagadnienie. Po pierwsze zarząd lub zarządca na wniosek 1/10 członków wspólnoty powinien zwołać zebranie. Jednak brak jest wskazania jakiegokolwiek terminu kiedy ma to zrobić i nie ma żadnych konsekwencji jeżeli nie zwoła zebranie. Bardzo często zarządcy robią wszystko aby w takiej sytuacji nie zwoływać zebrania. Tak jest termin, mówiący, iż zawiadomienie o zebraniu powinno być doręczone członkom co najmniej na 7 dni przed planowanym zebraniem.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 lipca 2018 14:33 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2018 14:33 Obejrzało: 357 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry na wstępie pragnę wskazać, iż trudno jest tak w kilku słowach odpowiedzieć na dość skomplikowane zagadnienie. Po pierwsze zarząd lub zarządca na wniosek 1/10 członków wspólnoty powinien zwołać zebranie. Jednak brak jest wskazania jakiegokolwiek terminu kiedy ma to zrobić i nie ma żadnych konsekwencji jeżeli nie zwoła zebranie. Bardzo często zarządcy robią wszystko aby w takiej sytuacji nie zwoływać zebrania. Tak jest termin, mówiący, iż zawiadomienie o zebraniu powinno być doręczone członkom co najmniej na 7 dni przed planowanym zebraniem.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 lipca 2018 14:33 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2018 14:33 Obejrzało: 357 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.