Pytanie z dnia 20 lutego 2020
W dniu 14.02.2020r. w moim lokalu mieszkalnym położonym w Borkowie zakupionym od Pana firmy . - stwierdziłem niedrożność instalacji kanalizacyjnej. Spuszczona do kanalizacji woda nie odpływała i wylała się powodując zalanie podłogi w łazience na parterze i częściowo w salonie. Podjęte próby udrożniania kanalizacji (przepychanie rury spiralą kanalizacyjną, częściowe odkopanie rury na zewnątrz budynku przy studzience) nie dały rezultatu, kanalizacja nadal była niedrożna.
O fakcie niedrożności kanalizacji poinformowałem Pana telefonicznie i przekazałem, że w ramach gwarancji powinien Pan usunąć powyższą wadę. Pomimo mojej prośby o szybką interwencję i naprawę rury Pan nie zareagował, nie naprawił koniecznej usterki. Wobec powyższego w dniu 17.02.2020r. wezwałem firmę KANAL-SERWIS Firma Wykonawczo-Handlowa , która zajmuje się badaniem przepustowości rur kanalizacyjnych za pomocą kamery wizyjnej. Po zbadaniu kamerą stwierdzono, że istniejąca rura kanalizacyjna odprowadzająca ścieki z mojego lokalu jest uszkodzona na zewnątrz budynku, pomiędzy domem a studzienką. Za wykonane badanie przepustowości firma wystawiła mi fakturę na kwotę 540 zł. O powyższym fakcie również poinformowałem Pana telefonicznie.
Po otrzymaniu informacji, że powodem braku przepustowości kanalizacji jest uszkodzona rura kanalizacyjna, a tym samym wada w budowie instalacji sanitarnej, uznał Pan moją reklamację i w ramach gwarancji w dniu 18.02.2020 r. Pańska firma wymieniła uszkodzoną część rury.
Wobec powyższego żądam pokrycia poniesionych przeze mnie kosztów usługi wykonanej przez firmę na potrzeby zlokalizowania miejsca zatkania rury kanalizacyjnej udokumentowanej fakturą.
Deweloper poinformowal ze szkode naprawil wymienil rure i nie pokryje kosztow wezwania firmy. Czy ma racje
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.