Pytanie z dnia 24 października 2022
W mieszkaniu wynajmowanym od ponad roku pojawiły się prusaki. Poinformowałam właścicielkę mieszkania o tym problemie jednak ona stwierdziła że mamy odsunąć wszystkie meble, sprawdzić skąd przychodzą a jej mąż przyjdzie i zasilikonuje to miejsce. Czy w tym przypadku możemy sami zamówić dezynsekcję i odliczyc koszt usługi od czynszu najmu?
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Dzień dobry, aby odpowiedzieć na to pytanie w pierwszej kolejności konieczne jest zapoznanie się z treścią umowy najmu. Jeżeli jest Pani zainteresowana uzyskaniem porady prawnej w tym zakresie, proszę o przesłanie jej skanów lub fotokopii. Pozdrawiam, adwokat Filip Majsterek | +48 606 664 300 | filip.majsterek@adwokatura.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Julita Bylicka Adwokat
"Kancelaria dla Biznesu" Kancelaria Adwokacka Adwokat Julita Bylicka
Anny Radziwiłł 5 lok. 5, 02-661 Warszawa
Dzień dobry, co do zasady do utrzymania najmowanego mieszkania we właściwym stanie higieniczno-sanitarnym zobowiązani są najemcy, natomiast na właścicielach ciąży obowiązek utrzymania czystości w pomieszczeniach służących do wspólnego użytku mieszkańców. W mojej ocenie, jeśli prusaki są obecne w całej nieruchomości, to właściciel powinien pokryć koszty dezynsekcji mieszkania i podjąć odpowiednie kroki w celu zabezpieczenia mieszkania przed przedostawaniem się owadów i usunięcia problemu z całej nieruchomości. Pozdrawiam, adw. Julita Bylicka www.kancelariadlabiznesu.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.