Pytanie z dnia 05 listopada 2018
W połowie sierpnia kupiłam konsolę w sklepie Saturn(teraz już media markt), konsola zepsuła się po dwóch tygodniach więc oddałam ją do naprawy na podstawie gwarancji. Od tamtego momentu minęło 8 tygodni i nadal nic nie wiadomo. Dowiedziałam się dziś w sklepie że konsola została wysłana do serwisu w Czechach, sklep co tydzień pisze maile ponaglające ale ze strony serwisu brak odpowiedzi. Spytałam czy mogę w takim razie odstąpić od umowy i odzyskać pieniądze za zakup lub otrzymać nową konsolę, jednak pan mi powiedział że dopóki nie otrzymają odpowiedzi od serwisu w Czechach z informacją co się stało z konsolą to nic nie można zrobić.
Moje pytanie brzmi czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę po prostu czekać? Z góry dziękuję za pomoc.
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta. Pytanie zatem brzmi - co wynika z dokumentu gwarancji? pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
CBGM Adwokaci i Radcy prawni Adwokat (Od 2014)
CBGM Kancelaria Adwokatów i Radców prawnych Cichy, Barczyk, Grodzicka Spółka jawna
Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 2A/108, 41-300 Dąbrowa Górnicza
Dzień dobry, w pierwszej kolejności proszę zapoznać się z treścią oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego, w tym także termin realizacji. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji. Jeżeli w dokumencie tym określono konkretny termin, który już upłynął, należałoby wezwać gwaranta, najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, do wykonania zobowiązania, wynikającego z udzielonej gwarancji. Jeśli naprawa gwarancyjna nie przyniesie rezultatu, proponuję w przyszłości skorzystać z uprawnień konsumenta, wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.