wadliwy sprzęt agd,rękojmi,gwarancja,
Pytanie z dnia 29 czerwca 2019
Szanowni Państwo,
W dniu 5-06-2018 kupiłam nowy piekarnik w sklepie Avans. Przebywałam wówczas za granicą i rozpakowałam go dopiero w dniu 6.11.2018r.( po powrocie do Polski). Opakowanie było nienaruszone więc nikt nie podejrzewał, że piekarnik będzie miał jakąć szkodę. Niestety, okazało się, że jest cały obijany, powgniatany zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, brakowało kilku śrub w obudowie, drzwiczki są na tyle przesunięte, że nie można otworzyć sąsiedniej szafki, wyświetlacz przeskakiwał, aż w końcu całkowicie przestał działać, powodująć, iż od kilku miesięcy w ogole piekarnik nie działa. Zgłosiłam natychmiast po rozpakowaniu sprawę do sklepu Avans, skierowali mnie do producenta - Amica. Amica odmówiła napraw w ramach gwarancji, gdyż jak piszą są to wady mechaniczne, za które oni nie odpowiadają. Ponownie skierowałam sprawę do sklepu Avans, z prośbą o odstąpienie od umowy w ramach rękojmi.
Avans bez wykonania żadnej ekspertyzy rzeczoznawcy odmówił jakichkolwiek działań naprawczych:
W nawiązaniu do złożonej reklamacji informuję, że na podstawie otrzymanej dokumentacji/ informacji, zgłaszana wada została zakwalifikowana jako uszkodzenie powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji.
Wyjaśniam, że uszkodzenia tego typu spowodowane są czynnikami zewnętrznymi, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
W związku z powyższym nie mogę pozytywnie ustosunkować się do zgłoszonej reklamacji."
Proszę o informację, co powinnam zrobić, gdyż wiem, że Sprzedawca postępuje niezgodnie z kodeksem cywilnym, ale nie ukrywam, że chciałabym jak najszybciej zaistniałą sprawę rozwiązać. Zapłaciłam za nowy piekarnik a otrzymałam uszkodzony sprzęt i nie wiem jak pociągnąć Sprzedawcę do odpowiedzialności za to.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, uszkodzenia zgłosiła Pani po wielu miesiącach od odbioru przesyłki, więc sprzedawca jak najbardziej mógł odmówić uznania reklamacji, gdyż zachodzi domniemanie, że to Pani uszkodziła sprzęt, a nie sprzedawca. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.