wadliwy sprzęt agd,rękojmi,gwarancja,

Pytanie z dnia 29 czerwca 2019

Szanowni Państwo,
W dniu 5-06-2018 kupiłam nowy piekarnik w sklepie Avans. Przebywałam wówczas za granicą i rozpakowałam go dopiero w dniu 6.11.2018r.( po powrocie do Polski). Opakowanie było nienaruszone więc nikt nie podejrzewał, że piekarnik będzie miał jakąć szkodę. Niestety, okazało się, że jest cały obijany, powgniatany zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, brakowało kilku śrub w obudowie, drzwiczki są na tyle przesunięte, że nie można otworzyć sąsiedniej szafki, wyświetlacz przeskakiwał, aż w końcu całkowicie przestał działać, powodująć, iż od kilku miesięcy w ogole piekarnik nie działa. Zgłosiłam natychmiast po rozpakowaniu sprawę do sklepu Avans, skierowali mnie do producenta - Amica. Amica odmówiła napraw w ramach gwarancji, gdyż jak piszą są to wady mechaniczne, za które oni nie odpowiadają. Ponownie skierowałam sprawę do sklepu Avans, z prośbą o odstąpienie od umowy w ramach rękojmi.
Avans bez wykonania żadnej ekspertyzy rzeczoznawcy odmówił jakichkolwiek działań naprawczych:
W nawiązaniu do złożonej reklamacji informuję, że na podstawie otrzymanej dokumentacji/ informacji, zgłaszana wada została zakwalifikowana jako uszkodzenie powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji.
Wyjaśniam, że uszkodzenia tego typu spowodowane są czynnikami zewnętrznymi, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
W związku z powyższym nie mogę pozytywnie ustosunkować się do zgłoszonej reklamacji."

Proszę o informację, co powinnam zrobić, gdyż wiem, że Sprzedawca postępuje niezgodnie z kodeksem cywilnym, ale nie ukrywam, że chciałabym jak najszybciej zaistniałą sprawę rozwiązać. Zapłaciłam za nowy piekarnik a otrzymałam uszkodzony sprzęt i nie wiem jak pociągnąć Sprzedawcę do odpowiedzialności za to.

Dzień dobry, uszkodzenia zgłosiła Pani po wielu miesiącach od odbioru przesyłki, więc sprzedawca jak najbardziej mógł odmówić uznania reklamacji, gdyż zachodzi domniemanie, że to Pani uszkodziła sprzęt, a nie sprzedawca. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 lipca 2019 16:40 Zmodyfikowano dnia: 1 lipca 2019 16:40 Obejrzało: 293 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.