Wady ukryte auta.
Pytanie z dnia 10 lutego 2020
Witam, kupiłam 2 dni temu tj. 8 lutego samochód. Wczoraj 9 lutego zaczęło coś przeskakiwać w tylnim kole co wzięłam za brak osłonki w oponie. Dzisiaj 10 lutego zauważyłam, że hamulce nie działają jak powinny, musialam bardzo wcześnie hamować żeby wyhamować, sprzedawca zapewniał nas, że hamulce są sprawne bo wymieniał je sam. Z tego co wyczytałam w internecie przyczyną wyżej wymienionej wady prawdopodobnie było to, że hamulce nie zostaly odpowietrzone. Niecałą godzine temu drugi właściciel jechał autem i poinformował mnie, że cale tylnie hamulce przestały działać oraz przyblokowało tylnie koła. Zadzonił do sprzedawcy ale ten powiedział, że go to nie interesuje i on ani na naprawe nie da ani nie zwróci pieniędzy za samochód i powiedział, że i tak powinniśmy zapłacić 300 zl więcej. Nie jest możliwe żeby w dwa dni uszkodzić tak poważnie hamulce, auto musiałoby mieć zaciągnięty ręczny, który sprzedawca uszkodził przy wymianie hamulców.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, a jakie ma Pani pytanie ? Dla oceny czy przysługują Państwu roszczenia z rękojmi, konieczne jest zapoznanie się z umową sprzedaży oraz ustalenie jaka jest przyczyna ujawnionej wady. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
witam, klasyczna sprawa z rękojmi za wady ukrył, powinna Pani napisać pismo do sprzedawcy o odstąpienie od umowy lub o obniżenie ceny, następnie trzeba skierować sprawę do sądu, jeżeli Pani sama naprawi samochód trzeba koniecznie mieć rachunki, z poważaniem Adwokat Michał Bukowski
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.