Wady ukryte auta a rękojmia.

Pytanie z dnia 06 marca

Dzień dobry w grudniu kupiłem używane auto z automatyczną skrzynią biegów, parę dni temu zaczęły się problemy z szarpaniem,i zmianą biegów, zadzwoniłem do mechanika prawdopodobnie skrzynia do naprawy za uto zapłaciłem 22 tysiące a koszt naprawy to około 12 tysięcy co w tej sytuacji z rękojmią

Dzień dobry, to zależy jaka jest przyczyna awarii i czy w chwili sprzedaży samochód był zgodny z umową. Czy dysponuje Pan opinią biegłego, określającą przyczynę awarii? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz tel.: 663-182-634 e-mail: adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 marca 2025 16:44 Zmodyfikowano dnia: 6 marca 2025 16:44 Obejrzało: 25 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Odpowiedź prawnika Dzień dobry, wobec stwierdzonej wady można skorzystać z rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej na podstawie kodeksu cywilnego. Zgodnie z przepisami, sprzedawca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej, które istniały w chwili jej wydania. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W tym przypadku wada polega na tym, że skrzynia biegów nie działa prawidłowo, co uniemożliwia lub utrudnia korzystanie z samochodu zgodnie z jego przeznaczeniem. Należy złożyć sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi. W reklamacji należy zawrzeć opis wady i przedstawić swoje żądania. Z tytułu rękojmi przysługują następujące alternatywne żądania : - naprawy rzeczy, - wymiany rzeczy na nową, - obniżenia ceny, - odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. W przypadku, gdy sprzedawca odmówi uznania reklamacji lub nie ustosunkuje się do niej w terminie, konieczne jest dochodzenie swoich praw na drodze sądowej. Ważne: - Reklamację z tytułu rękojmi należy złożyć w formie pisemnej. - Do reklamacji warto dołączyć dowód zakupu samochodu oraz opinię mechanika potwierdzającą istnienie wady. - Termin na złożenie reklamacji wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy. Zachęcam do kontaktu z Kancelarią, możemy przygotować pismo z reklamacją oraz omówić szczegóły sytuacji i ewentualnie dalsze kroki w sprawie.

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 marca 2025 16:05 Zmodyfikowano dnia: 7 marca 2025 16:05 Obejrzało: 9 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.