Wady ukryte auta a rękojmia.
Pytanie z dnia 06 marca
Dzień dobry w grudniu kupiłem używane auto z automatyczną skrzynią biegów, parę dni temu zaczęły się problemy z szarpaniem,i zmianą biegów, zadzwoniłem do mechanika prawdopodobnie skrzynia do naprawy za uto zapłaciłem 22 tysiące a koszt naprawy to około 12 tysięcy co w tej sytuacji z rękojmią
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, to zależy jaka jest przyczyna awarii i czy w chwili sprzedaży samochód był zgodny z umową. Czy dysponuje Pan opinią biegłego, określającą przyczynę awarii? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz tel.: 663-182-634 e-mail: adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Odpowiedź prawnika Dzień dobry, wobec stwierdzonej wady można skorzystać z rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej na podstawie kodeksu cywilnego. Zgodnie z przepisami, sprzedawca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej, które istniały w chwili jej wydania. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W tym przypadku wada polega na tym, że skrzynia biegów nie działa prawidłowo, co uniemożliwia lub utrudnia korzystanie z samochodu zgodnie z jego przeznaczeniem. Należy złożyć sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi. W reklamacji należy zawrzeć opis wady i przedstawić swoje żądania. Z tytułu rękojmi przysługują następujące alternatywne żądania : - naprawy rzeczy, - wymiany rzeczy na nową, - obniżenia ceny, - odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. W przypadku, gdy sprzedawca odmówi uznania reklamacji lub nie ustosunkuje się do niej w terminie, konieczne jest dochodzenie swoich praw na drodze sądowej. Ważne: - Reklamację z tytułu rękojmi należy złożyć w formie pisemnej. - Do reklamacji warto dołączyć dowód zakupu samochodu oraz opinię mechanika potwierdzającą istnienie wady. - Termin na złożenie reklamacji wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy. Zachęcam do kontaktu z Kancelarią, możemy przygotować pismo z reklamacją oraz omówić szczegóły sytuacji i ewentualnie dalsze kroki w sprawie.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.