Warunki pracy. Czas pracy.
Pytanie z dnia 05 stycznia 2021
Szef rząda abym odbierał telefony od niego i od Klientów bez względu na to, która jest godzina, czy 6 czy 22, czy to święto czy urlop. Pracuje w godzinach 8.10-15.30 od pn - pt.
Takie godziny mi narzucono gdy zaczynałem pracę. Czy jest jakieś prawo, które może mnie zwolnić z tego obowiązku? Chce uniknąć nawet odpłatnych dyżurów by mieć czas na życie. Jeśli nie mogę ich odmówić to w jakich godzinach muszę te telefony odbierać.
Czy może to być podstawą do wypowiedzenia przeze mnie umowy o pracę, że on tego rząda?
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Szanowny Panie, istnieją szczegółowe przepisy prawa pracy regulujące czas pracy (pod warunkiem że jest Pan zatrudniony na podstawie stosunku pracy a nie umowy cywilnoprawnej). W szczególności Kodeks pracy formułę zasadę zgodnie z którą w każdej dobie winno się zapewnić pracownikowi min. 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku od pracy a w czasie weekendu minimum 35 godzin. Zatem łączna liczba godzin pracy wraz z godzinami nadliczbowymi w dobie pracowniczej może wynosić maksymalnie 13. W mojej ocenie Pana przełożony może naruszać prawo co prowadzić może z kolei do naruszenia prawa i umożliwić Panu wypowiedzenie umowy i ubieganie się o odszkodowanie. Jednakże kwestia ta wymaga dalszego badania tzn. jak częste są ww. działania, czy się powtarzają, czy tylko wobec Pana czy też wobec innych osób, a w związku z tym czy można te zachowania zakwalifikować jako ciężkie naruszenie prawa pracy. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.