Pytanie z dnia 28 sierpnia 2018
We wtorek byłam u gastrologa na kolejnej wizycie, pani w sekretariacie powiedziała że jak na kolejną wizytę to prosto do gabinetu. Powiedz wyjściu umówiłam się w sekretariacie na następną wizytę, podając pani wszystkie dane osobowe. Po dwóch dniach od wizyty zadzwonili do mnie że jestem nieubezpieczona i za wizytę muszę zapłacić mimo że w sekretariacie byłam i nikt mnie o tym nie powiadomiły. Co zrobić w takiej sytuacji? Mogę się do tego w jakiś sposób odwołać?
Monika Goińska-Roszyk Radca prawny
Prawnik od spraw karnych skarbowych
F. Roosevelta 4/1, 60-829 Poznań
Jeżeli jest Pani nieubezpieczona a chce korzystać ze świadczeń publicznej służby zdrowia - to niestety, wiąże się to z odpłatnością. Co można zrobić w takiej sytuacji? Spróbować napisać wniosek do kierownika przychodni/gabinetu o rozłożenie na raty / umorzenie.
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Godlewska-Chorąziak Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Anna Godlewska-Chorąziak
Turoszowska 8/37, 91-025 Łódź
Dzień dobry. W mojej ocenie nawet złożenie odwołania - może okazać się nieskuteczne. Może Pani ewentualnie powoływać się na niewywiązanie się z obowiązków przez pracownika placówki, który przed wizytą powinien sprawdzić Pani ubezpieczenie w systemie - przy czym tak, jak napisałam powyżej jest to raczej niewystarczający argument.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.