wezwanie do zapłaty

Pytanie z dnia 24 lipca 2019

Mam problem z Pocztą Polską z Wydziałem Obsługi RTV. 4 lata temu prowadziłem działalność gospodarczą-mały sklep spożywczo przemysłowy. Miałem tam zarejestrowany odbiornik telewizyjny i radiowy i regularnie płaciłem składki. Niestety interes nie szedł, więc przeniosłem działalność do innej miejscowości. Konto abonamenckie chciałem przenieść na inny adres i wysłałem pismo o wyrejestrowanie - zgłoszenie nr 497512 z dnia 19.09.2016r. Zarejestrowałem nowy odbiornik na nowy adres i opłacałem składki w nowym lokalu. W dniu 05.12.2018r do BOK RTV zadzwoniła moja żona - chciała się dowiedzieć czy czasem nie ma niedopłaty na koncie abonamenckim domowym i okazało się, że zalegam z płatnością za abonament, który powinien być zamknięty już w 2016r. Poradzono jej wysłać pismo o wyjaśnienie. Napisałem więc pismo i tego samego dnia wysłałem listem poleconym do Poczty Polskiej. Odpowiedź dostałem dopiero 13.02.2019, że mimo, że mam internetowe zgłoszenie wyrejestrowania konto jest niezamknięte. Niezwłocznie odpisałem, że nigdy nie otrzymałem informacji o zaległości konta, że od zamknięcia działalności pod tym adresem minęły 3 lata-nie dostawałem wezwań do zapłaty ani też potwierdzeń sald. Abonament pod tym adresem uważałem za zamknięty. Wczoraj po 5 miesiącach od mojego pisma otrzymałem odpowiedź, że odbiornik nie został wyrejestrowany, że Poczta nie otrzymała papierowego formularza wyrejestrowania i że zadłużenie sięga kwoty 771zł. Nadmieniam, że w listopadzie 2016 prowadziłem korespondencje mailową z Pocztą Polską ponieważ otrzymałem formularz płatności na inny numer abonamentowy. W meilach tych zaznaczyłem, że pismo wyrejestrowania zostało odesłane do Poczty Polskiej z dodatkową adnotacją o zmianę adresu działalności. Pracownik wtedy nie miał jeszcze przesłanych z poczty korespondencji. I na tym korespondencja mailowa się kończy. Uważałem, że skoro się nikt nie odzywa, tzn że konto jest zamknięte. I gdyby nie pytanie o stan konta w 2018r nie wiedziałbym, że mam jeszcze jakieś inne konto abonamentowe i w dodatku mam na nim zadłużenie.
Firmę całkowicie zamknąłem w 2017 z dużą stratą.
Czy mam płacić to zadłużenie-przecież nie powstało z mojej winy. Nic o nim nie wiedziałem. Byłem święcie przekonany, że sprawa została zamknięta juz 2016r.
Bardzo proszę o pomoc, co mam teraz zrobić?
Pozdrawiam
Andrzej

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.