Pytanie z dnia 30 czerwca 2018

Wiram, chciałabym uzyskać poradę prawną dotyczącą mojego zatrudnienia. Pracuję w budynku biurowym od 4 lat na recepcji. Nie zatrudnia mnie bezpośrednio firma tylko podwykonawcy. W jedenj firmie pracowałam na umowie zleceniu 2 lata, później firmy się zmieniły i pracuję tam kolejne dwa lata tylko u innego podwykonawcy. Pracuję 5 dni w tygodniu po 8 h od lat. Pracodawca nie chce dać mi umowy o pracę pomimo wielkrotnych rozmów na ten temat. Czy mogę gdzieś zgłosić podanie o zatrudnienie na umowę o pracę? Gdzie powinnam się udać i jaką dokumentację muszę posiadać? Pozdrawiam.

Dzień dobry. Umowa o pracę jest zawierana między pracodawcą a pracownikiem, czyli niejako za ich obopólną zgodą. Można również złożyć pozew do sądu o ustalenie stosunku pracy - zamiast umowy cywilnoprawnej (umowy zlecenia).

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 lipca 2018 14:07 Zmodyfikowano dnia: 2 lipca 2018 14:07 Obejrzało: 180 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.