Pytanie z dnia 17 sierpnia 2020
Witam. 4 lata temu zawarłem umowę z operatorem Orange na abonamenty internetowe i rutery do obsługi sieci. Umowy zawierane były na działalność gospodarczą w różnych datach. Był to czas kiedy większość sieci odpuszczała blokowanie sprzętu zabezpieczeniem sim lock więc zawierając umowę pytałem o to i zapewniony byłem iż tych zabezpieczeń nie ma. Okazuje się że po przeniesieniu do innego operatora sprzęt nie działa. W umowie nie ma mowy o zabezpieczeniach na jednym z ruterów nie ma nawet logo orange. Okazuje się że zmuszony byłem zdjąć odpłatnie sim lock z jednego rutera a z drugiego się nie da bo go nie ma ale i tak urządzenie nie działa w innej sieci. zwrócono mi pieniądze pobrane za odblokowanie urządzenia tłumacząc że nie jest zablokowane a oprogramowanie sprzętu nie daje możliwości z niego korzystać w innej sieci. Zanim odpłatnie zdjęto mi zabezpieczenia spędziłem 2 dni na infoliniach i 2 razy zmuszony byłem udać się do fizycznego punktu odległego od miejsca zamieszkania o minimum 23 km . Odczuwam zdarzenie jako że sprzedano mi sprzęt niepełnowartościowy ponadto nie mam możliwości poradzić się u rzecznika praw konsumenta jako że umowa zawarta została na działalność gospodarczą więc nie jestem konsumentem. Czy w tej sprawie można jakkolwiek odzyskać pieniądze za sprzęt odblokowanie go bądź wyrównać straty ze względu na niepełnowartościowy towar?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.