Pytanie z dnia 12 lutego 2023
Witam. Chciałam prosić o poradę. Otóż mam “sytuację” z elektrykiem. Wymieniam właśnie całą instalację w mieszkaniu. Podczas sporządzania kosztorysu było umówione, że zrobi po 2 obiegi prądu w kuchni i po dwa obiegi prądu w łazience (wspomniane w mailach, w podpisanej umowie już tego nie wyszczególniliśmy). Po wykonaniu roboty, okazało się, że elektryk wykonał jeden obieg elektryczny na całą łazienkę i jeden obieg na całą kuchnię. Elektryk się upiera, że zrobił dobrze i zgodnie z normami. Naprawdę nie jestem pewna, czy takie właśnie są normy (ogrzewanie w mieszkaniu i gorąca woda na prąd), ale czuję się oszukana, gdyż umawialiśmy się inaczej. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy mogę to zgłosić na policję jako oszustwo i próbę wyłudzenia poprzez oferowanie usługi, która nie została wykonana? (A w każdym razie nie została wykonana zgodnie z ustaleniami.) Będę wdzięczna za pomoc.
Koniecznym jest analiza maili oraz umowy, a jeśli będą ku temu podstawy można wezwać elektryka do wykonania umowy w taki sposób jak to było umówione lub żądać obniżenia ceny.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. W pierwszej kolejności może się Pani domagać od elektryka roszczeń na podstawie rękojmi za wadliwie wykonaną usługę czyli np. obniżenie ceny usługi. Może Pani także odstąpić od umowy z elektrykiem, wynająć innego elektryka, wykonać usługę w prawidłowy sposób, a następnie obciążyć kosztami naprawy elektryka, który wykonał usługę wadliwie. Wybór odpowiedniego sposobu działania wymaga jednak szczegółowej analizy sytuacji od strony prawnej. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.