Pytanie z dnia 02 grudnia 2022

Witam,

Chciałbym poradzić się w sprawie, z którą mam obecnie do czynienia. Wynajmuję mieszkanie jako najemca, od 09.2022. Przyszedł pierwszy rachunek za prąd, który jest 4-krotnie wyższy niż powinien być (ponad 900 PLN za 2 miesiące) i związane jest to z taryfą (obecnie C11 zamiast G11), która jest dla firmy a nie dla użytkownika indywidualnego.
Ja firmy nie prowadzę, nie jestem watowcem, natomiast Właścicielka mieszkania tak. W umowie najmu nie było słowa na temat taryfy, tylko, że prąd jest rozliczany zgodnie ze zużyciem. Oczywiście, tylko ten rachunek to równowartość mojego 8 miesięcznego zużycia. Taryfa G11 dla odbiorcy indywidualnego opiewa na 0,51 do 0,81 PLN/kWh, natomiast C11 aż 2,51 PLN/kWh. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jestem w stanie zapłacić wg. stawek dla użytkowników indywidualnych. Czy Właścicielka wraz z podpisaniem ze mną umowy najmu powinna wystąpić do operatora o zmianę taryfy z C11 na G11? Jestem obciążany nieswoimi kosztami i nie zamierzam ich płacić. Jak mogę prawnie bronić się przed takim działaniem?

Serdecznie dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Łukasz

Wedle przedstawionej informacji można jedynie ustalić, że wynajmujący jest przedsiębiorcą. Można podnieść zarzut, że końcowym odbiorcą jest de facto gospodarstwo domowe, któremu taryfa G11 jest należna. Proszę wezwać wynajmującego w sposób formalny, złożyć żądanie i roszczenie o odszkodowanie z tyt. niewłaściwej taryfy. W razie potrzeby służymy pomocą. Z pozdrowieniami, adw. Emilia Borek.

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 grudnia 2022 14:25 Zmodyfikowano dnia: 4 grudnia 2022 14:25 Obejrzało: 169 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.