Pytanie z dnia 02 grudnia 2022
Witam,
Chciałbym poradzić się w sprawie, z którą mam obecnie do czynienia. Wynajmuję mieszkanie jako najemca, od 09.2022. Przyszedł pierwszy rachunek za prąd, który jest 4-krotnie wyższy niż powinien być (ponad 900 PLN za 2 miesiące) i związane jest to z taryfą (obecnie C11 zamiast G11), która jest dla firmy a nie dla użytkownika indywidualnego.
Ja firmy nie prowadzę, nie jestem watowcem, natomiast Właścicielka mieszkania tak. W umowie najmu nie było słowa na temat taryfy, tylko, że prąd jest rozliczany zgodnie ze zużyciem. Oczywiście, tylko ten rachunek to równowartość mojego 8 miesięcznego zużycia. Taryfa G11 dla odbiorcy indywidualnego opiewa na 0,51 do 0,81 PLN/kWh, natomiast C11 aż 2,51 PLN/kWh. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jestem w stanie zapłacić wg. stawek dla użytkowników indywidualnych. Czy Właścicielka wraz z podpisaniem ze mną umowy najmu powinna wystąpić do operatora o zmianę taryfy z C11 na G11? Jestem obciążany nieswoimi kosztami i nie zamierzam ich płacić. Jak mogę prawnie bronić się przed takim działaniem?
Serdecznie dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Łukasz
Emilia Borek Adwokat (Od 2021)
Kancelaria Adwokacka adw. Emilia Borek
Widok 8/ V piętro, 00-023 Warszawa
Wedle przedstawionej informacji można jedynie ustalić, że wynajmujący jest przedsiębiorcą. Można podnieść zarzut, że końcowym odbiorcą jest de facto gospodarstwo domowe, któremu taryfa G11 jest należna. Proszę wezwać wynajmującego w sposób formalny, złożyć żądanie i roszczenie o odszkodowanie z tyt. niewłaściwej taryfy. W razie potrzeby służymy pomocą. Z pozdrowieniami, adw. Emilia Borek.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.