Pytanie z dnia 22 marca 2017
Witam, czy stowarzyszenie posiadające osobowość prawną prowadzące szkołę niepubliczną - korzysta z budynku należącego do gminy i finansowane z subwencji państwowej ma obowiązek udostępniania informacji publicznej czyli sprawozdania finansowego, statutu, protokołów z zebrań członków. Mamy podejrzenie o niegospodarność. Jak sformułować taki wniosek? Jaką ustawą
Kamil Wasilewski Adwokat (Od 2014)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Kamil Wasilewski
Grunwaldzka 517 C/29, 62-064 Poznań
W mojej ocenie stowarzyszenie musi udzielić Panu informacji publicznej. Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Podziękowałeś prawnikowi
Przemysław Sotowski Radca prawny (Od 2016)
Kancelaria Radcy Prawnego Przemysław Sotowski
Gliniana, 26-200 Końskie
Dzień dobry, stowarzyszenie wykonuje zadania publiczne w zakresie edukacji, a także korzysta z majątku samorządowego i Skarbu Państwa, dlatego będzie w tym zakresie zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej. Być może umieściło już te informacje w Biuletynie Informacji Publicznej albo złożyło do akt Krajowego Rejestru Sądowego które są prowadzone przez Sąd Rejonowy właściwy ze względu na siedzibę stowarzyszenia i są dostępne dla wszystkich do przeglądania? Można się również zwrócić o udostępnienie informacji publicznej w dowolnej formie (na przykład mailowo, telefonicznie, pisemnie, ustnie), byle było jasne o jakie informacje chodzi i kto ich żąda. W komentarzach podnosi się, że "pismo takie powinno więc zawierać wskazanie imienia, nazwiska wnoszącego (ewentualnie nazwy), adresu, treść jego żądania oraz podpis ". Wniosek formułuje się w oparciu o ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.