Pytanie z dnia 29 grudnia 2016

Witam, dnia 05.03.2014 i 19.03.2014 dostałem mandaty za brak opłaty parkingowej. Żadnych mandatów za wycieraczką nie dosałem, dopiero 16.12.2016 przyszedł do mnie list z upomnieniem od Infrastruktury Miejskiej.
Ja z pytaniem co mam w takiej sytuacji robić? pisać jakieś odwołanie? zapłacić? a może się przedawnił?

Dziękuję bardzo za pomoc

Dzień dobry, zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, korzystający z dróg publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania. Za nieuiszczenie opłat postojowych pobiera się opłatę dodatkową. Wysokość opłaty dodatkowej nie może jednak przekroczyć 50 zł. Opłatę dodatkową pobiera zarząd drogi, a w przypadku jego braku zarządca drogi. Kwestia przedawnienia omawianych opłat została uregulowana w art. 40d ustawy o drogach publicznych. Przepis ten stanowi, że w przypadku nieterminowego uiszczenia takich opłat pobiera się odsetki ustawowe. Przedmiotowe opłaty wraz z odsetkami za zwłokę podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Obowiązek uiszczenia opłat przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym opłaty lub kary powinny zostać uiszczone. Zatem sugeruję uiścić opłaty. Im szybciej tym taniej – mniejsze odsetki. Co do kwestionowania doręczenia mandatu to nie sposób wykazać braku pozostawienia mandatu za wycieraczką. Z mojego doświadczenia pracownicy pozostawiający opłaty za parkowanie wykonują zdjęcia zostawionych mandatów.

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 grudnia 2016 11:05 Obejrzało: 306 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.