Pytanie z dnia 04 sierpnia 2016

Witam, dokonałem rezerwacji samochodu w salonie aut używanych i wpłaciłem kwotę 2000pln - potwierdzenie w formie maila od właściciela oraz paragon z terminala. Auto miało przyjechac z Poznania, niestety po kilku dniach kontakt z właścicielem urwał się, nie odbiera telefonu, nie odpisuje na wiadomości, w firmie nie można go zastać. Jak mogę odzyskać wpłacone pieniądze?

Dzień dobry, czy zawarł Pan umowę na piśmie ? Ma Pan jakieś potwierdzenie kiedy miało dojść do zawarcia finalnej umowy ? Przede wszystkim trzeba wysłać wezwanie do zwrotu zaliczki, ale jeśli łączy Państwa umowa na piśmie, trzeba też zweryfikować jej postanowienia. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 sierpnia 2016 11:45 Obejrzało: 1204 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

należy niezwłocznie sporządzić przedprocesowe wezwanie do zapłaty, wyznaczając termin dla zwrotu uiszczonej zaliczki, a po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu koniecznym będzie wystąpienie do sądu z powództwem o zapłatę. Pismo należy kierować na adres firmy - tj. salonu aut używanych. Przed wystąpieniem do Sądu należałoby ustalić w jakiej formie ten salon działa. Czy jest to spółka kapitalowa, czy osobowa, czy też jest to tzw. indywidualna działalność gospodarcza.

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 sierpnia 2016 11:47 Obejrzało: 1204 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.