Pytanie z dnia 04 sierpnia 2016
Witam, dokonałem rezerwacji samochodu w salonie aut używanych i wpłaciłem kwotę 2000pln - potwierdzenie w formie maila od właściciela oraz paragon z terminala. Auto miało przyjechac z Poznania, niestety po kilku dniach kontakt z właścicielem urwał się, nie odbiera telefonu, nie odpisuje na wiadomości, w firmie nie można go zastać. Jak mogę odzyskać wpłacone pieniądze?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, czy zawarł Pan umowę na piśmie ? Ma Pan jakieś potwierdzenie kiedy miało dojść do zawarcia finalnej umowy ? Przede wszystkim trzeba wysłać wezwanie do zwrotu zaliczki, ale jeśli łączy Państwa umowa na piśmie, trzeba też zweryfikować jej postanowienia. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
należy niezwłocznie sporządzić przedprocesowe wezwanie do zapłaty, wyznaczając termin dla zwrotu uiszczonej zaliczki, a po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu koniecznym będzie wystąpienie do sądu z powództwem o zapłatę. Pismo należy kierować na adres firmy - tj. salonu aut używanych. Przed wystąpieniem do Sądu należałoby ustalić w jakiej formie ten salon działa. Czy jest to spółka kapitalowa, czy osobowa, czy też jest to tzw. indywidualna działalność gospodarcza.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.