Pytanie z dnia 02 listopada 2022

Witam! Dzisiaj wraz ze znajomą byliśmy na zakupach w pewnym sklepie spożywczym. Zakupy robiłem zarówno ja jak i ona przy kasie samoobsługowej. Płaciła ona blikiem, jednak po około 15 minutach od wyjścia ze sklepu okazało się że nie potwierdziła płatności w aplikacji banku, przez co sklep może uznać że artykuły te ukradła. Ich wartość nie była zbyt duża, około 13 zł. Gdy zorientowaliśmy się co się wydarzyło chcieliśmy wrócić do sklepu żeby zapłacić za to co wzięliśmy jednak sklep był już zamknięty. Czy grożą nam jakieś konsekwencje za wyżej opisany czyn? Czy powinniśmy wrócić jutro do sklepu żeby naprawić szkodę? Czy sklep będzie nas za to ścigał? Dodam, że ja wtedy zapłaciłem za swoje zakupy, jednak byłem przy tej sytuacji dlatego również martwię się o konsekwencje.

Dzień dobry, najrozsądniej będzie wrócić do sklepu kupionymi produktami/paragonem, wyjaśnić sytuację i zapłacić za zakupy, za które okazuje się nie zapłacono. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 listopada 2022 15:45 Zmodyfikowano dnia: 3 listopada 2022 15:45 Obejrzało: 111 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.