Pytanie z dnia 17 lipca 2015

Witam,
Interesuje mnie temat dotyczący praktyk stosowanych przez jednego z przewoźników. Kazus :
Pewnego razu chciałem skorzystać z możliwości zakupy biletu poprzez telefon komórkowy w komunikacji miejskiej . Będąc na przystanku przygotowałem aplikacji abym mógł zakupić bilet zaraz po wejściu do środka transportu, w momencie w którym chciałem zakupić bilet ( Wpisałem kod zabezpieczający który pobiera opłatę z mojego konta, jest to ostatni etap przez zakupem ) i pojawił się komunikat o blokadzie na 10 min, następnie była kontrola w wyniku której otrzymałem "opłatę dodatkową " dodam że miałem połączenie z internetem, środki na koncie oraz firma która obsługuje ten system potwierdziła że chciałem kupić bilet z dokładną godziną. Mimo złożonego odwołanie do przewoźnika oraz powołanie się na powyższe, dalej chcą abym zapłacił dodatkową opłatę i chcą mi wytoczyć sprawę. Ponadto nigdzie ani w informacji ani regulaminie nie ma żadnych informacji o takim " zabezpieczeniu" zauważyłem również, że temat nie tylko dotyczy mojej osoby i po prostu ludzie wpadają w taką pułapkę.
Moje pytanie:
Czy takie praktyki są legalne, aby stawiać pasażera przed faktem dokonanym ? Jakie tutaj mam szanse na wygranie sprawy, jaki krok najlepszy byłby w tej sprawie ?

Może Pan/i nie płacić i poczekać na sprawę sądową gdzie wyłoży swoje racje. "Blokada" ma zapewne zabezpieczać przed nieuczciwymi pasażerami, którzy po usłyszeniu komunikatu "kontrola biletów" szybko wysyłają sms, aby nabyć bilet, a w innych wypadkach jeżdżą za darmo.

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 lipca 2015 01:06 Obejrzało: 398 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.