Pytanie z dnia 17 lipca 2015
Witam,
Interesuje mnie temat dotyczący praktyk stosowanych przez jednego z przewoźników. Kazus :
Pewnego razu chciałem skorzystać z możliwości zakupy biletu poprzez telefon komórkowy w komunikacji miejskiej . Będąc na przystanku przygotowałem aplikacji abym mógł zakupić bilet zaraz po wejściu do środka transportu, w momencie w którym chciałem zakupić bilet ( Wpisałem kod zabezpieczający który pobiera opłatę z mojego konta, jest to ostatni etap przez zakupem ) i pojawił się komunikat o blokadzie na 10 min, następnie była kontrola w wyniku której otrzymałem "opłatę dodatkową " dodam że miałem połączenie z internetem, środki na koncie oraz firma która obsługuje ten system potwierdziła że chciałem kupić bilet z dokładną godziną. Mimo złożonego odwołanie do przewoźnika oraz powołanie się na powyższe, dalej chcą abym zapłacił dodatkową opłatę i chcą mi wytoczyć sprawę. Ponadto nigdzie ani w informacji ani regulaminie nie ma żadnych informacji o takim " zabezpieczeniu" zauważyłem również, że temat nie tylko dotyczy mojej osoby i po prostu ludzie wpadają w taką pułapkę.
Moje pytanie:
Czy takie praktyki są legalne, aby stawiać pasażera przed faktem dokonanym ? Jakie tutaj mam szanse na wygranie sprawy, jaki krok najlepszy byłby w tej sprawie ?
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Może Pan/i nie płacić i poczekać na sprawę sądową gdzie wyłoży swoje racje. "Blokada" ma zapewne zabezpieczać przed nieuczciwymi pasażerami, którzy po usłyszeniu komunikatu "kontrola biletów" szybko wysyłają sms, aby nabyć bilet, a w innych wypadkach jeżdżą za darmo.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.