Pytanie z dnia 19 grudnia 2017
Witam. Jeste architektem wnętrz. W kwietniu 2017 roku podpisałam z klientem umowę o dzieło z datą zakończenia umowy zapisaną jako " termin odbioru mieszkania", który był określony przez dewelopera na czerwiec 2017 jednak nie był określony szczegółowo. Umówiliśmy się, że wykonanie projekt turwa ok 2 do 3 miesięcy (opis i zarys współpracy opisany przeze mnie mailowo przed podpisaniem umowy) Z miesiąca na miesiąc termin odbioru oddalał się natomiast klient na moje maile z propozycjami projektowymi odpowiadał po kilku tygodniach. 23 listopada dostałam od klienta maila z informacją, że odbiór musi się odbyć w grudniu i w ciągu 2 tygodni dostanie ostateczną datę tegoż odbioru. Po ponad 2 tygodniach poprosiłam o potwierdzenie terminu odbioru mieszkania. Dostałam odpowiedź, że nie jest znana i prawdopodobnie odbiór nastąpi w styczniu. W związku z tym postawiłam ultimatum, że jeśli odbiór nie nastąpi do końca grudnia podejmuję decyzję o odstąpieniu od umowy tłumacząc klientowi, że poprzez opóźnienia nie mogę profesjonalnie i opłacalnie wykonywać swojej pracy. Klient podszedł do tej informacji bardzo nieprzychylnie, zarzucając mi, że przez 8 miesięcy projekt nie był absorbujący ( racja- poprzez brak poprawnej komunikacji i feedbacku - nie był) i, że żąda zwrotu zaliczki ( 40 %). Prace wykonanane z mojej strony- projekt funkcjonalny zaakceptowany przez klienta i wizualizacje oceniam na 40 % projektu. Czy w tym wypadku powinnam zwrócić klientowi zaliczkę przy czym wystawić rachunek na kwotę procentowo odpowiadającą wartości wykonanej pracy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.