Pytanie z dnia 06 marca 2017

Witam. Jestem doradcą klienta i została u mnie złożona reklamacja na podstawie rękojmi, serwis uznał żądanie Klienta i produkt został wymieniny na nowy. Po upływie około 2 tygodni Klient wrócił i ten sam produkt reklamował ponownie również na podstawie rękojmi żądając zwrotu gotówki. Serwis wymienił tylko wadliwą część nie spełniając żadania Klienta. Czy to jest prawidłowe? Czy Klient powinien dostać zwrot gotówki? Czy przez to, że za pierwszym razem serwis spełnił żądanie Klienta i wymienił produkt na nowy za drugim razem rękojmia nie jest uznana?
Pozdrawiam.

Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. W związku z tym kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli rzecz była już wcześniej wymieniana lub naprawiana, chyba że wada nie jest istotna.

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 marca 2017 17:00 Obejrzało: 398 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.