Pytanie z dnia 06 marca 2017
Witam. Jestem doradcą klienta i została u mnie złożona reklamacja na podstawie rękojmi, serwis uznał żądanie Klienta i produkt został wymieniny na nowy. Po upływie około 2 tygodni Klient wrócił i ten sam produkt reklamował ponownie również na podstawie rękojmi żądając zwrotu gotówki. Serwis wymienił tylko wadliwą część nie spełniając żadania Klienta. Czy to jest prawidłowe? Czy Klient powinien dostać zwrot gotówki? Czy przez to, że za pierwszym razem serwis spełnił żądanie Klienta i wymienił produkt na nowy za drugim razem rękojmia nie jest uznana?
Pozdrawiam.
Mateusz Frąckowiak Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Mateusz Frąckowiak
Gramatyka 4/1, 30-071 Kraków
Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. W związku z tym kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli rzecz była już wcześniej wymieniana lub naprawiana, chyba że wada nie jest istotna.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.