Pytanie z dnia 03 maja 2018

Witam.
Jestem osobą prywatną, dnia 20.04.18r. za pośrednictwem serwisu olx.pl sprzedałem swojego używanego laptopa.
Kupujący przyjechał do mnie, obejrzał działającego laptopa, sprawdził czy wszystko się zgadza i go kupił. Nie spisałem z nim żadnej umowy kupna-sprzedaży. Dzisiaj (02.05.2018), po 12 dniach kupujący zadzwonił, iż laptop przestał normalnie się uruchamiać i powiedział, że chce zwrócić sprzęt. Również kupujący powiedział, że oddał laptopa do serwisu przeinstalować system, gdzie laptop był rozkręcany i sprawdzony od wewnątrz.

Oczywiście ja żadnej zgody nie wyrażałem na oddanie laptopa do serwisu. Co teraz muszę zrobić? Ja nie chcę przyjmować uszkodzonego laptopa, który nie wiadomo gdzie był rozkręcany i być może naprawiany.

Jeszcze kupujący powiedział, że ma prawo na reklamację w ciągu pół roku. Co to za prawo?

Czy w takim wypadku kupujący ma prawo do reklamacji?

Z góry dziękuję.

Witam, pomiędzy Państwem będą miały zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady fizyczne i prawne. Kupujący może od umowy odstąpić, jeżeli wada jest istotna, i żądać zwrotu pieniędzy , oraz jest zobowiązany zwrócić rzecz. Musi złożyć stosowne oświadczenie. Pan może usunąć wadę i wtedy do odstąpienia nie dojdzie. Jeśli Pan nie naprawi wady, to odstąpienie będzie skuteczne , a sprawa najprawdopodobniej znajdzie swój finał w sądzie. W sądzie jest Pan w lepszej sytuacji , ponieważ to Kupujący będzie musiał wykazać , że ta wada istniała w rzeczy i co więcej była istotna . Pan musi wykazać, że wady nie było .

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 maja 2018 10:09 Zmodyfikowano dnia: 4 maja 2018 10:09 Obejrzało: 301 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.