Pytanie z dnia 03 maja 2018
Witam.
Jestem osobą prywatną, dnia 20.04.18r. za pośrednictwem serwisu olx.pl sprzedałem swojego używanego laptopa.
Kupujący przyjechał do mnie, obejrzał działającego laptopa, sprawdził czy wszystko się zgadza i go kupił. Nie spisałem z nim żadnej umowy kupna-sprzedaży. Dzisiaj (02.05.2018), po 12 dniach kupujący zadzwonił, iż laptop przestał normalnie się uruchamiać i powiedział, że chce zwrócić sprzęt. Również kupujący powiedział, że oddał laptopa do serwisu przeinstalować system, gdzie laptop był rozkręcany i sprawdzony od wewnątrz.
Oczywiście ja żadnej zgody nie wyrażałem na oddanie laptopa do serwisu. Co teraz muszę zrobić? Ja nie chcę przyjmować uszkodzonego laptopa, który nie wiadomo gdzie był rozkręcany i być może naprawiany.
Jeszcze kupujący powiedział, że ma prawo na reklamację w ciągu pół roku. Co to za prawo?
Czy w takim wypadku kupujący ma prawo do reklamacji?
Z góry dziękuję.
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Witam, pomiędzy Państwem będą miały zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady fizyczne i prawne. Kupujący może od umowy odstąpić, jeżeli wada jest istotna, i żądać zwrotu pieniędzy , oraz jest zobowiązany zwrócić rzecz. Musi złożyć stosowne oświadczenie. Pan może usunąć wadę i wtedy do odstąpienia nie dojdzie. Jeśli Pan nie naprawi wady, to odstąpienie będzie skuteczne , a sprawa najprawdopodobniej znajdzie swój finał w sądzie. W sądzie jest Pan w lepszej sytuacji , ponieważ to Kupujący będzie musiał wykazać , że ta wada istniała w rzeczy i co więcej była istotna . Pan musi wykazać, że wady nie było .
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.