Pytanie z dnia 11 lipca 2018
Witam, jestem sprzedawcą akcesoriów gsm.
Dzisiaj zgłosił się do mnie klient z reklamacja etui portfelowego skórzanego, które zakupił w marcu.
Przesłał zdjęcia i reklamuje rozwarstwienie się klejenia skóry.
Na zdjęciach widać, że etui jest dość mocno zużyte, a uszkodzenie nosi cechy uszkodzenia mechanicznego powstałego w trakcie użytkowania.
Ponieważ udzieliłem negatywnej odpowiedzi, tzn nie uznałem reklamacji klient zadzwonił i w obraźliwy sposób stwierdził że idzie z tym do rzecznika praw konsumenta, do czego sam go zachęciłem.
Pytanie co można w takiej sytuacji zrobić, skoro uszkodzenie jest ewidentnie elementem zużycia - a nie wady produktu.
Ponadto na zdjęciu widać, że uszkodzenie jest dużych rozmiarów a etui jest ciągle używane - tzn klient nie zrobił nic, aby zminimalizować szkodę.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, reklamację może Pan uznać lub nie. W tym drugim przypadku klient prawdopodobnie zwróci się do rzecznika, a ten wystąpi do Pana o ustosunkowanie się do roszczeń kupującego. Oczywiście klient może także od razu wystąpić na drogę sądowa i w takiej sytuacji to przed sądem będzie Pan zobowiązany dochodzić swoich racji. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Krzysztof Nawrocki Adwokat (Od 2008)
Krzysztof Nawrocki, adwokat - Kancelaria Adwokacka
Prochownia 12 lokal 4, 64-100 Leszno
Nie pozostaje Panu nic innego, jak czekać na ewentualne pismo od rzecznika. Myślę, że kumaty rzecznik przemówi kupującemu do rozumu. Od zakupu i wydania etui upłynął okres ok. 5 miesięcy, więc nie jest fizycznie możliwe, by etui uległo uszkodzeniu w wyniku prawidłowego użytkowania. Dlatego w pełni się z Panem zgadzam, choć nie widziałem zdjęcia etui, które przesłał Panu klient, ale ów czas użytkowania przemawia na Pana korzyść
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.