Pytanie z dnia 24 października 2017
Witam. Kilka dni temu skradziono ponad 8,5 tysiąca zł z mojego konta bankowego. Na moim tel została zainstalowana nakładka na aplikację mobilną banku, dzięki której złodzieje poznali mój login i hasło. Złodzieje przelali moje środki przelewem ekspresowym. Podejrzewam że haker przekierował SMS autoryzacyjny z banku ponieważ go nie dostałem. Bank twierdzi że SMS został wysłany na mój nr. Jednak aplikacja SMS z której korzystałem do tej pory nie była ustawiona jako domyślna w dniu kradzieży. Bank twierdzi że przelew wyszedł prawidłowo ponieważ login, hasło i kod autoryzacyjny były poprawne przez co odrzucili moja reklamację. Sprawa nie jest zgłoszona na policję ponieważ jestem w Niemczech a niemiecka policja nie przyjęła mnie bez własnego tłumacza. Dzwoniłem jedynie do polskiej policji i mówiłem o zdarzeniu ale żeby było oficjalnie muszę stawić się osobiście. Moje pytanie brzmi :czy bank ma obowiązek zwrócić skradzione pieniądze jeśli nie ja wykonywalem przelew i nie ja go autoryzowalem. Co powinienem teraz zrobić?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.