Pytanie z dnia 13 kwietnia 2023

Witam, kilka miesięcy temu zakupiłam samochód w salonie samochodów używanych. Aktualnie samochód jest jeszcze objęty rękojmia do sierpnia. Samochód peugeot 5008 posiada usterkę systemu adblue ponoć częsta wada tych samochodów. Aktualnie należy wymienić pompę od tego systemu koszt 5000-6000 z wykona. Chce składać reklamacje z tytułu rekojmi. Terotycznie wszystko działało jak dotąd choć podczas zakupu samochód nie był podjęty przed salon serwisem, wszystkie kontrolki w tym adblue świecil. Czy mam szanse na naprawę bądź zwrot kosztów w związku z tym od sprzedawcy ?

Na początek należy wyjaśnić, że rękojmia dotyczy wad fizycznych, które istniały w momencie sprzedaży i które powstały przed upływem dwóch lat od daty wydania samochodu. Ponadto, sprzedający jest odpowiedzialny za wady, o których nie poinformował kupującego, jeśli miały one wpływ na decyzję o zakupie. W Twoim przypadku, jeśli usterka systemu adblue była obecna w momencie sprzedaży samochodu, a sprzedawca nie poinformował Cię o niej, masz prawo do składania reklamacji z tytułu rękojmi. W pierwszej kolejności powinieneś skontaktować się ze sprzedawcą i poinformować go o usterce. Sprzedawca powinien podjąć próbę naprawy samochodu, a w przypadku niemożności dokonania naprawy lub gdy jej koszt przewyższyłby wartość samochodu, powinien zaoferować Ci zwrot kosztów lub wymianę samochodu na inny wolny od wad. Jeśli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji lub nie reaguje na Twoje wezwania, możesz skorzystać z pomocy inspekcji handlowej lub skierować sprawę do sądu. Pamiętaj jednak, że przed podjęciem jakichkolwiek działań warto skonsultować się z prawnikiem lub organizacją konsumencką, które pomogą Ci w przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego i ochronie Twoich praw jako konsumenta. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2023 13:07 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2023 13:07 Obejrzało: 113 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Tak.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 kwietnia 2023 13:54 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2023 13:54 Obejrzało: 108 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.