Pytanie z dnia 23 października 2018
Witam, kupiłam na olx skórzaną kanapę za którą zapłaciłam ok. 900zł. Przed zakupem pytałam z czego zrobiona jest kanapa- dostałam w wiadomości na portalu informację, że to skóra naturalna. Obejrzałam kanapę, zapłaciłam 240zł za transport do mojego mieszkania. Po tygodniu chcąc oddać kanapę do czyszczenia dowiedziałam się, że jest zrobiona z ekoskóry. Chciałam zwrócić kanapę, Sprzedający stwierdził, że odda mi pieniądze za kanapę, ale muszę zapłacić za jej transport powrotny. Czy mam prawo żądać zwrotu kosztów transportu w obydwie strony, albo chociaż pokrycia kosztów odesłania kanapy do Sprzedającego? Wina jest ewidentnie po jego stronie- mam dowód w postaci korespondencji co do oszustwa na temat materiału.
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, zgodnie z art. 561[2] KC: § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Sprzedający oprócz ceny zakupu musi tez zwrócić Pani koszty transportu rzeczy w obie strony. Jeśli sam odbierze kanapę, to tylko za koszty wysyłki do Pani. Proszę zagrozić mu sądem. Proszę poczytać przepisy o rękojmi w kodeksie cywilnym.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.