Pytanie z dnia 23 października 2018

Witam, kupiłam na olx skórzaną kanapę za którą zapłaciłam ok. 900zł. Przed zakupem pytałam z czego zrobiona jest kanapa- dostałam w wiadomości na portalu informację, że to skóra naturalna. Obejrzałam kanapę, zapłaciłam 240zł za transport do mojego mieszkania. Po tygodniu chcąc oddać kanapę do czyszczenia dowiedziałam się, że jest zrobiona z ekoskóry. Chciałam zwrócić kanapę, Sprzedający stwierdził, że odda mi pieniądze za kanapę, ale muszę zapłacić za jej transport powrotny. Czy mam prawo żądać zwrotu kosztów transportu w obydwie strony, albo chociaż pokrycia kosztów odesłania kanapy do Sprzedającego? Wina jest ewidentnie po jego stronie- mam dowód w postaci korespondencji co do oszustwa na temat materiału.

Dzień dobry, zgodnie z art. 561[2] KC: § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 października 2018 14:21 Zmodyfikowano dnia: 24 października 2018 14:21 Obejrzało: 392 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sprzedający oprócz ceny zakupu musi tez zwrócić Pani koszty transportu rzeczy w obie strony. Jeśli sam odbierze kanapę, to tylko za koszty wysyłki do Pani. Proszę zagrozić mu sądem. Proszę poczytać przepisy o rękojmi w kodeksie cywilnym.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 października 2018 23:31 Zmodyfikowano dnia: 24 października 2018 23:31 Obejrzało: 391 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.