Pytanie z dnia 25 maja 2021
Witam. Kupiłam nowy falownik do paneli fotowaltaicznych. Po tygodniu falownik się zepsuł. Producent kazał mi go odesłać (w ramach reklamacji) na mój koszt, celem naprawy. Po kilku dniach otrzymałam naprawiony sprzęt. Niestety po tygodniu użytkowania, falownik znów się zepsuł. Tym razem odwiozłam go osobiście do producenta i zażądałam zwrotu kosztów urządzenia. Producent nie chciał mi zwrócić żadnych pieniędzy, tłumacząc, że musi sprawdzić urządzenie, jednocześnie zwalając winę na mnie, że to z mojego powodu (wg niego źle podłączony falownik) sprzęt się zepsuł. Oczywiście to bzdura, bo falownik podłączony był wg instrukcji producenta. Pytanie brzmi, czy przy drugiej reklamacji mam prawo domagać się zwrotu kosztów zakupionego urządzenia? Czy jest na to jakiś paragraf? Na marginesie dodam, że urządzenie kupione było przez internet.
Dzień dobry, czy falownik był kupiony bezpośrednio od producenta? Czy reklamacja była złożona na podstawie rękojmi czy może gwarancji?
Podziękowałeś prawnikowi
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Szanowna Pani, dokładnie tak jak Pani pisze, w sytuacji powtórnego zepsucia się sprzętu ma Pani prawo domagać się zwrotu pieniędzy. Jest to na również paragraf. Swoje żądanie najlepiej sprecyzować na piśmie. Zapraszam do kontaktu - chętnie pomogę. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.