Pytanie z dnia 25 maja 2021

Witam. Kupiłam nowy falownik do paneli fotowaltaicznych. Po tygodniu falownik się zepsuł. Producent kazał mi go odesłać (w ramach reklamacji) na mój koszt, celem naprawy. Po kilku dniach otrzymałam naprawiony sprzęt. Niestety po tygodniu użytkowania, falownik znów się zepsuł. Tym razem odwiozłam go osobiście do producenta i zażądałam zwrotu kosztów urządzenia. Producent nie chciał mi zwrócić żadnych pieniędzy, tłumacząc, że musi sprawdzić urządzenie, jednocześnie zwalając winę na mnie, że to z mojego powodu (wg niego źle podłączony falownik) sprzęt się zepsuł. Oczywiście to bzdura, bo falownik podłączony był wg instrukcji producenta. Pytanie brzmi, czy przy drugiej reklamacji mam prawo domagać się zwrotu kosztów zakupionego urządzenia? Czy jest na to jakiś paragraf? Na marginesie dodam, że urządzenie kupione było przez internet.

Dzień dobry, czy falownik był kupiony bezpośrednio od producenta? Czy reklamacja była złożona na podstawie rękojmi czy może gwarancji?

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 maja 2021 15:13 Zmodyfikowano dnia: 25 maja 2021 15:13 Obejrzało: 285 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, dokładnie tak jak Pani pisze, w sytuacji powtórnego zepsucia się sprzętu ma Pani prawo domagać się zwrotu pieniędzy. Jest to na również paragraf. Swoje żądanie najlepiej sprecyzować na piśmie. Zapraszam do kontaktu - chętnie pomogę. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 maja 2021 21:52 Zmodyfikowano dnia: 25 maja 2021 21:52 Obejrzało: 282 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.