Pytanie z dnia 27 listopada 2021

Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe? Co można zrobić?

Dzień dobry. Tak, najprawdopodobniej warto. W tej sytuacji może Pan wezwać sprzedawcę do wymiany samochodu na nowy na podstawie rękojmi. Jeżeli sprzedawca nie wyrazi na to zgody, to będzie Pan miał dodatkowe opcje tzn. będzie Pan mógł żądać obniżenia ceny (zapłaty określonej kwoty) albo będzie Pan mógł odstąpić od umowy. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 listopada 2021 10:28 Zmodyfikowano dnia: 29 listopada 2021 10:28 Obejrzało: 269 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

dzień dobry, tak, można żądać wymiany na nowy pojazd - może Pan przesłać całość dokumentów? Mogę pomóc. Zapraszam do kontaktu: gola@danielgola.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 listopada 2021 08:51 Zmodyfikowano dnia: 30 listopada 2021 08:51 Obejrzało: 264 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.