Pytanie z dnia 15 listopada 2017

Witam ,
Mam do Państwa pytanie dotyczące umów zawieranych przez e-mail.
Właśnie otworzyłam działalność, która zajmuje się produkcją.
Prowadzę sklep internetowy z moimi produktami. W związku z coraz większym zainteresowaniem moimi produktami, zaczęłam dostawać propozycje od firm, które chciałyby się w nie zaopatrywać. Ze względu na lokalizację tych osób w grę wchodzi tylko umowa zawierana drogą elektroniczną. Pomyślałam o mailu. Na swojej stronie stworzyłam zakładkę "współpraca" gdzie zamieściłam wszystkie niezbędne informacje w tym regulamin dla przedsiębiorców (nie jest jeszcze widoczna).
Stworzyłam katalog moich produktów w pdf oraz formularz zamówienia w którym umieściłam niezbędne informacje.

Zastanawia mnie czy umowa zawarta w ten sposób jest ważna? Czy ma moc prawną? Nie ma tam podpisu osoby kupującej towar. Wiadomość jest wysłana z jego maila i tylko to świadczy o tym, że to zamówił.
Pomyślałam o pewnej opcji. Mianowicie, klient wypełnia taki formularz, drukuje go i podpisuje, następnie skanuje i wysyła mi mailem. Spotkałam się z wieloma opiniami, że to utrudnia cały proces zamawiania i jest nie potrzebne.
Czy podpis jest konieczny? Czy umowa jest ważna bez niego?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Dzień dobry, podpis nie jest konieczny i umowy zawarte przez niego również są ważne. Proszę o informację czy będzie Pani zawierała umowę tylko z przedsiębiorcami (firmami) czy też z konsumentami? Z poważaniem Marcin Kamiński

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 listopada 2017 07:45 Zmodyfikowano dnia: 20 listopada 2017 07:45 Obejrzało: 883 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.