Pytanie z dnia 10 września 2018

Witam. Mam dwa zajęcia komornicze. Jedno zostało w tym miesiącu spłacone z pensji, ale zajęcie na koncie jest cały czas bez zmian.
Natomiast w przypadku drugiego komornika ustaliła z nim spłatę w ratach, jednak zajęcie na koncie jest. Po wpłacie raty zostanie mi około 1000 zł. Na pytanie czy mogą zdjąć blokadę z konta otrzymałam odpowiedź, że wierzyciel się
nie zgodzi, dopóki nie będzie spłacone przynajmniej połowa zadłużenia. W związku z tym chciałabym się zapytać czy wpłacić tą ratę i modlić się, aby komornik odblokować konto czy lepiej nie wpłacać?

Dzień dobry, na modlitwach się nie znam ;) natomiast co mogę powiedzieć, to tyle, że dopóki istnieje wierzytelność, komornik prowadzi egzekucję i dłużnik osiąga dochody, to należy się spodziewać, że środki będą zajmowane i przekazywane wierzycielowi. Jeśli Pani ma możliwość spłacić kolejną ratę zadłużenia, to na pewno warto to zrobić, póki są środki.

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 września 2018 13:22 Zmodyfikowano dnia: 10 września 2018 13:22 Obejrzało: 324 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry Zalecam prowadzenie rozmów bezpośrednio z wierzycielem, a nie z organem egzekucyjnym (komornikiem). To wierzyciel decyduje o sposobach prowadzenia egzekucji, w tym o zajęciu i zwolnieniu rachunku. Jeśli zapewnienie o zwolnieniu rachunku miało charkter "ustny", a tego pochodziło od pracownika kancelarii komornika, to może dojść do sytuacji, w której pomimo wpłaty (połowy zadłużenia) rachunek nie zostanie zwolniony. Zasady spłaty długu należy negocjować z wierzycielem (o ile w ogóle daje on taką szansę).

Odpowiedź nr 2 z dnia 14 września 2018 11:13 Zmodyfikowano dnia: 14 września 2018 11:13 Obejrzało: 313 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.