Pytanie z dnia 07 maja 2020
Witam. Mam problem z montażystą, który wykonać miał wentylację w domu jednorodzinnym. W połowie lutego zadzwoniłam do firmy o wykonanie rekuperacji w domu, firma X wysłała swojego pracownika. Pan pojawił się, dokonał oględzin, zaakceptowałam warunki, umówieni byliśmy na wykonanie prac w okresie kwiecień/maj. Montażysta wystawił pokwitowanie i pobrał kwotę 6 tyś. złotych zaliczki. W dniu wczorajszym Pan nie odbierał telefonu, po kontakcie z firmą okazało się, że montażysta okazał się oszustem i od 2 dni nie pracuje w firmie. Co w takiej sytuacji mam robić, co z moją zaliczką? Firma X twierdzi, że też zostali oszukani. Na pokwitowaniu jest pieczątka firmy, która prawdopodobnie została sfałszowana, zostałam oszukana. Nie znalazłam w/w Pana z internetu czy gazety, tylko został on wysłany przez firmę, która działa na rynku od bardzo wielu lat. Czy mam ponosić tak dużą stratę za nieuczciwość ich pracowników? Czy powinni wykonać montaż wentylacji? Pozdrawiam i proszę o poradę.
Agnieszka Moczydłowska Radca prawny (Od 2003)
Kancelaria Radcy Prawnego AGNIESZKA MOCZYDŁOWSKA
Świętojańska 132/1, 81-401 Gdynia
Dzień Dobry. Odpowiedzialność spoczywa na firmie, jako pracodawcy która wysłała tego pana na montaż. Kwestia, że pan także ich oszukał to zupełnie inna kwestia. Pan/Pani może domagać się realizacji zlecenia z uwzględnieniem wpłaconej już kwoty. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.