Pytanie z dnia 11 lipca 2017
Witam mam pytanie doznałam wypadku na chodniku który podlega urzędowi miasta, zgłosiłam szkodę do ubezpieczalni w której urząd ma wykupioną polisę, ubezpieczalnia wymagała dokumenty, więc cały komplet dostarczyłam, teraz otrzymuje pismo iż "W uzasadnieniu powyższego pragnę poinformować, iż *** zobowiązane jest do zapłacenia określonego w umowie odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim, wobec których odpowiedzialność za szkodę ponosi Ubezpieczający lub Ubezpieczony pod warunkiem zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (art. 822 kodeksu cywilnego).
Informujemy, że Urząd Miasta na dzień szkody nie posiadał w *** umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej," co mam w takiej sytuacji zrobić?jak mam ubiegać się o odszkodowanie w takim przypadku
Katarzyna Zdunek Radca prawny (Od 2008)
Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Zdunek
Bagno 2, 00-112 Warszawa
Witam, proszę o kontakt, wskażemy ścieżkę postępowania. Miasto ponosi odpowiedzialność niezależnie od tego czy posiadało w czasie zdarzenia ubezpieczenie czy nie. Fakt zawarcia umowy ubezpieczenia ma jedynie znaczenie dla ustalenia kto powinien należne odszkodowanie zapłacić - miasto czy ubezpieczyciel. Pozdrawiam, Katarzyna Zdunek
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.