Pytanie z dnia 14 lutego 2017

Witam,
mam taki problem: sprzedałam 15-letni samochód. W momencie sprzedaży był sprawny - kupujący przejechał nim do domu 600km. Po upływie niespełna miesiąca otrzymałam pismo, że auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i kupujący żąda pokrycia kosztów naprawy, albo wystąpi o odstąpienie od umowy z tytułu wady. Ja odpisałam na to pismo że uszczelka pod głowicą to część która się zużywa, że to nie jest wada, to efekt eksploatacji auta w takim wieku. Ja jako sprzedawca nic nie zataiłam-nie wiedziałam o zuzywającej się uszczelce. Zgodnie z art.564 KC nie odpowiadam za usterki, który wynikły w czasie późniejszym, o których nie wiedziałam. Dziś przyszła odpowiedź, że Kupujący nie akceptuje mojego stanowiska i skieruje sprawe do sądu.
Proszę o Państwa zdanie - kto ma racje? Co robić?

Dzień dobry, oczywiście kupujący nie musi się zgadzać z Pani argumentacją i może wystąpić z pozwem do sądu, ale w sytuacji gdy jedyną wadą jest zepsucie się uszczelki pod głowicą po miesiącu użytkowania pojazdu, ma Pani duże szanse na wygranie sporu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 lutego 2017 14:13 Obejrzało: 429 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, proszę o przesłanie skanu umowy sprzedaży i wzajemnych pism, które zostały wysłane przez strony umowy sprzedaży. Uszczelka pod głowicą to element, który niszczy się z upływem określonego czasu (dłuższego niż miesiąc). Do sprawy sądowej należy się odpowiednio przygotować. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 14 lutego 2017 17:11 Obejrzało: 422 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.