Pytanie z dnia 30 sierpnia 2018

Witam mam takie pytanie. Jak wygląda z zameldowaniem osoby w miejscu zamieszkania jeżeli nie ma właściciela nieruchomości nie ma z nim kontaktu nie jest i nie wiadomo jak ta nieruchomości stoi prawnie a mieszka się w niej parę już lat. Potrzebuje meldunku do zarejstrowania pojazdu a nie mam żadnego i nie ma żadnej umowy najmu dzierżawy ani niczego

Szanowna Pani, do dokonania meldunku NIE jest wymagana zgodna właściciela. Może Pani zatem udać się do właściwego urzędu miasta - odpowiedniej delegatury i złożyć wniosek o meldunek uzasadniając, iż mieszka w nim Pani kilka lat na podstawie np. ustnej umowy najmu czy użyczenia. W razie pytań zapraszam do kontaktu 600 365 228. Jeśli odpowiedź okazała się przydatna proszę o pozostawienie opinii.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 sierpnia 2018 16:22 Zmodyfikowano dnia: 30 sierpnia 2018 16:22 Obejrzało: 446 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Dzień dobry. Zgodnie z art. 28 ust. 1-2b ustawy o ewidencji ludności t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1382 ze zm.: 1. Obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały lub czasowy: 1) w formie pisemnej, na formularzu, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo 2) w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, o którym mowa w pkt 1, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. 2. Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 1, przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego lub formularzu zgłoszenia pobytu czasowego oraz - do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu. 2a. Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. 2b. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Zatem bez zgody właściciela lub umowy cywilnoprawnej nie dokonana Pan swojego meldunku.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 sierpnia 2018 17:58 Zmodyfikowano dnia: 30 sierpnia 2018 17:58 Obejrzało: 446 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem