Pytanie z dnia 30 sierpnia 2018

Witam mam takie pytanie. Jak wygląda z zameldowaniem osoby w miejscu zamieszkania jeżeli nie ma właściciela nieruchomości nie ma z nim kontaktu nie jest i nie wiadomo jak ta nieruchomości stoi prawnie a mieszka się w niej parę już lat. Potrzebuje meldunku do zarejstrowania pojazdu a nie mam żadnego i nie ma żadnej umowy najmu dzierżawy ani niczego

Szanowna Pani, do dokonania meldunku NIE jest wymagana zgodna właściciela. Może Pani zatem udać się do właściwego urzędu miasta - odpowiedniej delegatury i złożyć wniosek o meldunek uzasadniając, iż mieszka w nim Pani kilka lat na podstawie np. ustnej umowy najmu czy użyczenia. W razie pytań zapraszam do kontaktu 600 365 228. Jeśli odpowiedź okazała się przydatna proszę o pozostawienie opinii.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 sierpnia 2018 16:22 Zmodyfikowano dnia: 30 sierpnia 2018 16:22 Obejrzało: 426 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Zgodnie z art. 28 ust. 1-2b ustawy o ewidencji ludności t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1382 ze zm.: 1. Obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały lub czasowy: 1) w formie pisemnej, na formularzu, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo 2) w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, o którym mowa w pkt 1, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. 2. Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 1, przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego lub formularzu zgłoszenia pobytu czasowego oraz - do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu. 2a. Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. 2b. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Zatem bez zgody właściciela lub umowy cywilnoprawnej nie dokonana Pan swojego meldunku.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 sierpnia 2018 17:58 Zmodyfikowano dnia: 30 sierpnia 2018 17:58 Obejrzało: 426 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.