Pytanie z dnia 24 listopada 2018

Witam
Mam trochę nietypowy problem ale niestety nie wiem gdzie mogę się udać i poprosić o pomoc.
Prowadzę od niedawna jednoosobową działalność, zakupiłam na swoją firmę tablet graficzny firmy .......... Tablet nie był tani stąd większe rozczarowanie jak po niecałym miesiącu użytkowania w świetle lampki zauważyłam na nim rysy. Nadmienię, że używałam tabletu bardzo niewiele przez ten okres gdyż z powodu braku komputera nie miałam go gdzie podpiąć, w sumie może używałam go kilka godzin, resztę przeleżał w oryginalnym pudełku. Zgłosiłam tą sprawę do sprzedawcy, który poprosił o przesłanie tabletu. W tym samym czasie rozpoczęłam dyskusję z producentem opisując całą sytuację. Osoba, z którą rozmawiałam podkreślała, że takie wady nie mogły powstać podczas normalnego użytkowania i jeśli piórko tabletu nie jest uszkodzone to raczej jest to niemożliwe (sprzedawca po ekspertyzie wykluczył uszkodzenie i zużycie piórka). Po poinformowaniu sprzedawcy o przebiegu rozmowy z producentem musiałam dociągnąć sprawę do końca bo jak twierdził sprzedawca gdyby on rozpoczął na nowo temat to trwało by to dłużej. W każdym razie producent odmówił uznania reklamacji uznając wady jako mechaniczne, tym samym po tej decyzji sprzedawca wydał opinię, że reklamacja jest odrzucona, a wady prócz nieestetycznego wyglądu nie mają wpływu na funkcjonowanie urządzenia.
Kontaktowałam się jeszcze później z osobą od producenta z wyższego szczebla niż obsługa klienta i zasugerował mi, że możliwe że wada powstała gdzieś pomiędzy produkcją a dotarciem do mnie urządzenia co zgłosiłam sprzedawcy pisząc, że rozważam złożenie reklamacji z tytułu rękojmi. Sprzedawca oznajmił, że wg niego wada nie należy do ukrytych bo 3 osoby potwierdziły, że widzą rysy bez dodatkowego oświetlenia, i przesłał film z momentu otwarcia, na którym faktycznie je widać ale widać również, że na tablet pada jakieś światło.
Po otrzymaniu z powrotem tabletu nakręciłam również film w którym widać, że wady są niewidoczne w świetle dziennym jakie wpada przez moje okno, a tym bardziej w miejscu mojej pracy (już nie przy oknie), co dodatkowo mogą również potwierdzić osoby z mojego otoczenia, a dopiero włączenie lampki je uwidacznia co wg mnie daje jasne dowody, że mogłam je początkowo przeoczyć.
Czy w mojej sytuacji mam jakieś prawa żądać wymiany lub naprawy tabletu? Czy powinnam zrobić jakąś ekspertyzę udowadniającą, że rysy faktycznie nie są widoczne na pierwszy rzut oka? Czy mam jakieś szanse w tej sytuacji?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Dzień dobry, w przypadku transakcji między przedsiębiorcami zasadniczo właściwe będą uprawnienia z tytułu rękojmi, wynikające z art. 560 KC. Proszę złożyć odpowiedni wniosek - pisemny, listem polceonym - do sprzedawcy, w braku jego uwzględnienia pozostanie droga sądowa. Sprawę oceni sąd, trudno antycypować w jaki sposób. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 listopada 2018 13:03 Zmodyfikowano dnia: 26 listopada 2018 13:03 Obejrzało: 174 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.