Pytanie z dnia 10 października 2017
Witam . Mam zarejestrowana firme w Szwecji . Chcialem wystawic fakture do polskiej firmy ale robia problemy mowiac ze nie moga z nami wspolpracowac dopoki nie dostarczymy certyfikat rezydencji podatkowej.Nie mam pojecia o co chodzi poniewaz nie ma czegos takiego u nas . Dostarczylam zaswiadczenie ze firma zarejestrowana i ze jestem platnikiem podatku vat ...ale to niby nie starczy . Okazało się, że to nie chodziło o podatek vat tylko podatek CIT i to ze względu na to chyba wymagany jest CERTYFIKAT. Prosze o pomoc
Wojciech Pławiak Radca prawny (Od 2007)
LITIGATO Spory podatkowe Kancelaria Prawno-Podatkowa Wojciech Pławiak
Szpitalna 8 lok. 11, 00-031 Warszawa
Dzień dobry, Certyfikat rezydencji może być wymagany ze względu na obowiązek pobrania przez polską firmę jako płatnika podatku od niektórych płatności na Pana rzecz (np. odsetek, należności licencyjnych). Dzięki certyfikatowi podatek ten może być pobrany w niższej wysokości gdyż daje on pewność, że zagraniczny podmiot jest rezydentem określonego państwa z którym Polska podpisała umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania. Pytanie czego dotyczy umowa i czy w związku z tym certyfikat jest wymagany. Jeśli tak będzie powinna być możliwość uzyskania Szwecji dokumentu (nawet jeśli nie będzie on nazwany certyfikatem rezydencji) stwierdzającego w określonej dacie był Pan opodatkowany w Szwecji od całości swoich dochodów podatkiem dochodowym.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.