Pytanie z dnia 15 października 2016

Witam!
moim problemem jest następująca korespondencja reklamacyjna z biurem podróży:
Warszawa, 18.08.2016 r.(poczta)
W związku z nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych zgodnie z art. 16b ust. 3-5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) wnoszę o zwrot poniesionych kosztów.
Podstawą do reklamacji jest hotel odbiegający standardem od opisu zawartego w ofercie, brudny pokój, wady wyposażenia, wyżywienie oraz przesunięty lot.
W załączniku zdjęcia i film, oraz opis usterek.
LIst doręczony za potwierdzeniem odbioru dnia 05.10.16 r.

Warszawa, 07.10.2016 r.(e-mail)
Nawiązując do reklamacji umowy nr x dotyczącej niezgodności wykonania usługi z umową (na podstawie art. 16b ust. 3-5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 z późn. zm.)), wnioskuję, że została ona rozpatrzona pozytywnie z uwagi na przekroczenie ustawowego terminu 30 dni (art. 61 kodeksu cywilnego), liczonych od momentu jej złożenia.
Reklamacja dotarła do sekretariatu Nowa Itaka w dniu 05.09.2016 r. czyli do dnia 04.10.2016 r. powinnam mieć możliwość zapoznania się ze stanowiskiem Nowa Itaka Sp. z o.o..

12.10.2016 r. (e-mail)
Dziękujemy za wiadomość. Uprzejmie informujemy, że do reklamacji ustosunkowaliśmy się w ciągu 30 dni. Odpowiedź została wysłana 05.10.2016, a zmiana przepisów w zakresie Kodeksu Cywilnego weszła w życie 08.09.2016 (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150001311), a zgodnie z Art. 3 K.C. prawo nie działa wstecz (lex retro non agit). Zwracamy uwagę, że Pani reklamacja wpłynęła 5.09., a zatem przed zmianą przepisów.

Przeczytałam zmiany z 08.09.16 i nie widzę zmian dotyczących mojej sprawy, 05.10.16 r. to 31 dzień, wrzesień ma 31 dni.

Dzień dobry, wrzesień ma 30 dni, a nie 31. A jaki jest Pani problem? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 października 2016 14:27 Obejrzało: 325 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.