Pytanie z dnia 19 listopada 2018
Witam moja mama zakupiła samochód osobowy i mimo zapewnień sprzedającego okazuje się już następnego dnia po zakupie wadliwy tzn auto do tej pory ponad 2 tyg stoi na serwisie po zakupie następnego dnia okazało się że jest mało oleju w silniku lusterko zewnętrzne nie grzeje i silniczek z tego lusterka spalony następnie zaczęła szwankować elektryka w pojezdzie i na dodatek mam jeszcze problem z instalacją LPG bo auto gaśnie na wolnych obrotach sprzedający zapewniał moją mamę że auto jest w bdb stanie mam nawet zapisana strony z ogłoszeniem sprzedaży auta że jest w 100%sprawne po poinformowaniu o tych okolicznościach sprzedający stanowczo zaprzeczył że to niemożliwe auto było sprawne itp i że nie zwróci mi kosztów po naprawie tych w/w usterek wręcz straszy moja mame żeby się skontaktowała z jego adwokatem a to przecież moja mama jest poszkodowana i ja sprzedający oszukał a nie my co można zrobić w tym przypadku pozdrawiam
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, należy skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi. Art. 560 KC szczegółowo opisuje te uprawnienia, jak i tryb ich wykonywania. W braku porozumienia, pozostanie droga sądowa. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Katarzyna Maria Korgól Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Maria Korgól
Więckowskiego 2/10, 70-411 Szczecin
Przysługuje w takiej sytuacji odszkodowanie za kwotę poniesioną tytułem naprawy auta. Jeżeli odmówi wypłaty sprzedawca, należy wytoczyć powództwo o zapłatę należnej kwoty.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.