Pytanie z dnia 19 listopada 2018

Witam moja mama zakupiła samochód osobowy i mimo zapewnień sprzedającego okazuje się już następnego dnia po zakupie wadliwy tzn auto do tej pory ponad 2 tyg stoi na serwisie po zakupie następnego dnia okazało się że jest mało oleju w silniku lusterko zewnętrzne nie grzeje i silniczek z tego lusterka spalony następnie zaczęła szwankować elektryka w pojezdzie i na dodatek mam jeszcze problem z instalacją LPG bo auto gaśnie na wolnych obrotach sprzedający zapewniał moją mamę że auto jest w bdb stanie mam nawet zapisana strony z ogłoszeniem sprzedaży auta że jest w 100%sprawne po poinformowaniu o tych okolicznościach sprzedający stanowczo zaprzeczył że to niemożliwe auto było sprawne itp i że nie zwróci mi kosztów po naprawie tych w/w usterek wręcz straszy moja mame żeby się skontaktowała z jego adwokatem a to przecież moja mama jest poszkodowana i ja sprzedający oszukał a nie my co można zrobić w tym przypadku pozdrawiam

Dzień dobry, należy skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi. Art. 560 KC szczegółowo opisuje te uprawnienia, jak i tryb ich wykonywania. W braku porozumienia, pozostanie droga sądowa. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 listopada 2018 14:51 Zmodyfikowano dnia: 20 listopada 2018 14:51 Obejrzało: 240 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Przysługuje w takiej sytuacji odszkodowanie za kwotę poniesioną tytułem naprawy auta. Jeżeli odmówi wypłaty sprzedawca, należy wytoczyć powództwo o zapłatę należnej kwoty.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 listopada 2018 15:00 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2018 15:00 Obejrzało: 235 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.