Pytanie z dnia 04 kwietnia 2018
Witam.
Na Allegro kupiłem lusterko samochodowe z kamerą. Zapłaciłem za nie raz (tylko jedna operacja płatnicza).
Sprzedający wysłał towar, który otrzymałem. Następnego dnia sprzedający pomyłkowo ponownie wysłał mi taki sam towar.
Po miesiącu użytkowania mój towar się popsuł i go za reklamowałem. Sprzedający uznał reklamację i przysłał mi inne nowe lusterko..
Gdy zażądałem zwrotu kosztów za wysyłkę reklamacyjną, sprzedający zorientował się, że pomyłkowo wysłał mi 2 (szt) lusterka, zamiast jednej.
Zażądał ode mnie zwrotu pomyłkowo wysyłanego lusterka i oskarża mnie za bezprawne przywłaszczenie.
Ja tego towaru już nie mam, bo oddałem go kuzynowi.
Sprzedający chcę oddać sprawę do sądu. Lusterko kosztowało 47 zł z wysyłką.
Czy zwrot pomyłkowo wysłanego towaru jest obowiązkowe, czy dobrowolne, ewentualnie czy sprzedawca ma prawo żądać zwrotu, towaru, który sam wysłał?
W przypadku braku obowiązku zwroty, to czy mogę powołać się na:
"art. 5. 1. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta, o którym mowa w art. 9 pkt 6 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. nr 171, poz. 1206 oraz z 2014 r. poz. 827), następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.
2. Brak odpowiedzi konsumenta na niezamówione świadczenie nie stanowi zgody na zawarcie umowy."
Proszę o pomoc w tej sprawie.
Marcin
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.