Pytanie z dnia 22 lutego 2018
Witam, nie dawno poszerzyłem działalność gospodarczą o sprzedaż elektroniki za pośrednictwem internetu,
Towar który oferuje sprowadzam z chin.Miałem niedawno klienta który kupił tel,zgodnie z umową i regulaminem aukcji po uregulowaniu płatności zamówiłem tel na adres kupującego.Czas oczekiwania wynosi od 6 do 10 dni roboczych ale przez chiński nowy rok zrobiło się duże zamieszanie z przesyłkami więc czas realizacji wydłużył by się ponad dwukrotnie o czym poinformowałem klienta.Klient odstąpił od umowy kupna,więc żeby nie czekał kolejnych dwóch tyg odesłałem mu pieniądze na konto .Umówiliśmy się że gdy tylko tel do niego dojdzie odeśle go do mnie na wskazany adres.Mam pewne obawy czy nie pospieszyłem się ze zwrotem pieniędzy za tel,co będę mógł zrobić w przypadku jeżeli mi jednak tel już nie odeśle? lub gdy wyśle mi pustą paczkę?
Obowiązek rozliczenia zaiatnial po odstapieniu przez klienta, wiec prawnie nie zwrocil Pan pieniedzy za szybko. Mogl Pan jednak wstrzymac sie do otrzymania towaru. Jezeli paczka nie dojdzie w rozsadnym terminie proponuje skierowac do kupujacego wezwanie do zwrotu rzeczy. Jezeli to nie zadziala mozna wystapic takze na droge sądową. Prosze tez poprosic o dowod nadania jezeli kupujacy bedzie uwazal że paczke wyslal a nadal jek nie ma.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.