Pytanie z dnia 20 lipca 2016
Witam
Niedługo kończy się gwarancja na ciągnik. Ostatnio przestała działać jedna z podstawowych części (wałek odbioru mocy), mam świadków, że ciągnik nie pracował tak jak powinien. Zgłosiłem to do serwisu, przyjechali, ciągnik zabrali ale u nich chodzi normalnie. Powiedzieli, że usterkę zgłosiłem bezpodstawnie i nie będą niczego rozbierali ani wymieniali. Jeżeli sytuacja powtórzy się po okresie gwarancyjnym to będę musiał za części+ robociznę zapłacić kilka tysięcy. Moje pytanie- czy mogę wymagać od serwisu jakiegoś dokumentu potwierdzającego że usterka została zgłoszona w okresie trwania gwarancji a oni odmówili naprawy? Oraz czy posiadając taki dokument będę mógł wymagać aby usterkę usunęli bezpłatnie nawet po okresie gwarancyjnym?
Andrzej Kmieciak Adwokat (Od 1998)
Kancelaria Adwokacka Adw. Andrzej Kmieciak
Wilcza 33 lok. 11, 00-544 Warszawa
Sugerowałbym niezwłoczne poddanie badania ciągnika przez biegłego rzeczoznawcę. Jeżeli potwierdzi Pana zastrzeżenia, to niech opisze to w swojej opinii. Tą opinię wraz z wezwaniem do naprawy w ramach gwarancji należy przesłać do serwisu. Jeżeli ponownie odmówią, pozostaje droga sądowa.
Podziękowałeś prawnikowi
Bartosz Kowalak Radca prawny (Od 2006)
Kowalak Jędrzejewska i Partnerzy Kancelaria Prawna
Mickiewicza 18a/3, 60-834 Poznań
Dzień dobry, Poza gwarancją moze Pan także dochodzić roszczeń z rękojmi o ile nie zostały wyłaczone umową.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.