Pytanie z dnia 20 lipca 2016

Witam
Niedługo kończy się gwarancja na ciągnik. Ostatnio przestała działać jedna z podstawowych części (wałek odbioru mocy), mam świadków, że ciągnik nie pracował tak jak powinien. Zgłosiłem to do serwisu, przyjechali, ciągnik zabrali ale u nich chodzi normalnie. Powiedzieli, że usterkę zgłosiłem bezpodstawnie i nie będą niczego rozbierali ani wymieniali. Jeżeli sytuacja powtórzy się po okresie gwarancyjnym to będę musiał za części+ robociznę zapłacić kilka tysięcy. Moje pytanie- czy mogę wymagać od serwisu jakiegoś dokumentu potwierdzającego że usterka została zgłoszona w okresie trwania gwarancji a oni odmówili naprawy? Oraz czy posiadając taki dokument będę mógł wymagać aby usterkę usunęli bezpłatnie nawet po okresie gwarancyjnym?

Sugerowałbym niezwłoczne poddanie badania ciągnika przez biegłego rzeczoznawcę. Jeżeli potwierdzi Pana zastrzeżenia, to niech opisze to w swojej opinii. Tą opinię wraz z wezwaniem do naprawy w ramach gwarancji należy przesłać do serwisu. Jeżeli ponownie odmówią, pozostaje droga sądowa.

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 lipca 2016 13:22 Obejrzało: 279 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Poza gwarancją moze Pan także dochodzić roszczeń z rękojmi o ile nie zostały wyłaczone umową.

Odpowiedź nr 2 z dnia 20 lipca 2016 16:57 Obejrzało: 275 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.