Pytanie z dnia 15 marca 2021
Witam. Od 12.03.2020 posiadam kredyt hipoteczny w banku Pekao SA. Co miesiąc przez bank jest pobierana określona rata. W kwietniu dostałam zawiadomienie że kolejne opłaty będą wynosiły 660 zł i w razie zmiany,bank poinformuję o tym. Od kwietnia do grudnia 2020 wyżej wymieniona kwota była pobierana z mojego konta, a w styczniu przyszło zawiadomienie o kolejnej racie w 7000 zł. Ja od razu zareagowałam na tą podwyżkę i złożyłam reklamację. Przed odpowiedzią na reklamację telefonicznie powiedziano było,że to błąd po stronie banku i wszystko zostanie poprawiono,kwota z 7000 tys zmieniała się na 1584 i taka została pobrana w styczniu i lutym,a odpowiedź na reklamację otrzymałam dopiero po 60 dniach. Niestety z odpowiedzi nic nie wynika,tylko to że błąd jest po stronie banku,ale i tak powinnam niespłacone odsetki spłacić.proponują podpisać aneks do umowy,gdzie będę płacić 1604 zł,ale skąd ta kwota wynika- nie wiadomo. Ile odsetek jestem winna nie napisano,nie przedstawiono aktualnego harmonogramu spłaty rat kredytu,w jaki sposób to wszystko zostało wyregulować. Pytanie czy bank robi to wszystko zgodnie z prawem i ma takie prawo mi nic nie wyjaśnić? W dodatek od stycznia już miała być pobierana część kapitałowa w racie,ale niestety cały czas pokazano w aplikacji banku,że spłacam same odsetki.bardzo proszę o pomoc
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Szanowna Pani, widać w Pani sprawie szereg naruszeń prawa po stronie banku, wysoce prawdopodobne również że bank naruszył (narusza) umowę kredytową. Sprawa wymaga ponownej reklamacji. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.