Pytanie z dnia 27 września 2018

Witam,
około 10 lat temu założyłem konto przez internet w Get In Banku. Konto nie było używane, nie było na nim żadnego przelewu, karta bankomatowa ani razu nie została użyta- generalnie konto zostało tylko założone ale nigdy nieużyte. Ostatnio chciałem zamknąć to konto i Pani podczas wizyty w oddziale banku Pani poinformowała mnie że do stycznia 2017(czyli przez około 10 lat) roku była naliczana opłata i abym zamknął konto muszę zapłacić 607 zł opłaty za prowadzenie konta. Na pytanie czy teraz lecą opłaty za konto Pani powiedziała że od stycznia 2017 roku opłaty nie są naliczane bo- cytuje " ktoś zmienił Panu konto na darmowe" - możliwe ze po prostu się zmienił regulamin - dodam ze to nie byłem ja ponieważ ja o temacie konta zupełnie zapomniałem.
Nigdy, nawet do dnia dzisiejszego nie dostałem żadnego monitu o zobowiązaniu, żadne wyciągi też nie przychodziły-po prostu dowiedziałem się o opłacie przypadkiem w oddziale banku gdy chciałem zamknąć konto- w rejestrze dłużników chyba też nie jestem bo bez problemu dostałem kredyt parę miesięcy temu a dług wg banku już jest koło 10 lat.
Moje pytanie jest takie- czy wszystko to jest zgodne z prawem? Czy muszę płacić te 607 zł aby zamknąć konto? Czy są jakieś sposoby np pismo do banku z wytłumaczeniem całej sytuacji o anulowanie kosztów lub o częściowe anulowanie kosztów.

Z Góry dziękuje za odpowiedź

Tomasz

Dzień dobry, przede wszystkim musiałabym zapoznać się z Regulaminem, aczkolwiek najprawdopodobniej część opłat będzie już przedawniona. Sprawa wymaga jednak dodatkowej analizy pod kątem tego, które kwoty byłyby należne, a które nie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 września 2018 18:29 Zmodyfikowano dnia: 27 września 2018 18:29 Obejrzało: 466 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny Panie, Aby odpowiedzieć na Pana pytania należałoby zapoznać się z zawartą przez Pana umową. Jeśli konto nie było bezpłatne albo obciążane opłatą w razie nieużywnia, bank miał prawo naliczać opłatę. Sugeruję skierować do banku pismo z prośbą o wyjaśnienie i określenie Pana zaległości. Czy nie zmieniał Pan adresu zamieszkania w tym okresie? Czy korespondencja z banku nie przychodziła na Pana adres email? Po uzyskaniu oficjalnej odpowiedzi banku, będzie Pan mógł podjąć decyzję, co do dalszych kroków w tej sprawie.

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 października 2018 12:38 Zmodyfikowano dnia: 2 października 2018 12:38 Obejrzało: 463 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.