Pytanie z dnia 04 listopada 2018
Witam, otrzymałam wiadomość, z Firmy DHL, że moja przesyłka jest droższa i jeśli nie dokonam opłaty to anulują moje zamówienie i podany był link ułatwiający dopłatę. Kliknęłam w ten link, przekierowano mnie na stronę banku, wybrałam swój i poprzez potwierdzenie danych dokonano przelewu. Później nie moglam się zalogować już na bank. Zadzwoniłam więc na infolinię z pytaniem "dlaczeg?". Stwierdzili, że niby oni zablokowali konto, bo nie podobały im się transakcje, które niby wykonuje. Okazało się ,że ktoś przejął kontrolę nad moim kontem i dokonał dwóch przelewów na łączną kwotę 14900 zł. Pomimo nalegania na infolinii,że to nie ja dokonałam przelewów i prośby o ich anulowanie, nie doszło do skutku, stwierdzono, że przelewy już wyszły. Podano mi tylko dane osoby, której to niby ja wysłałam pieniądze. Przyszło mi pismo z banku z jakich IP dokonano przelewów, żaden nie należy do mnie. Tego samego dnia sprawę zgłosiłam na Policję. Trwa dochodzenie. Zajęła się tym Prokuratura. Czy w tym przypadku składać reklamację do banku?Jeśli tak, to jak ona powinna wyglądać?Czy już teraz, czy czekać na dalszy rozwój sytuacji z Prokuratury?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, reklamację może Pani złożyć, ale raczej nikłe szanse, że zostanie uwzględniona. Maila zapewne nie otrzymała Pani z dhl, tylko padła ofiarą oszustwa, mimo że tyle się mówi, aby nigdy w takie linki nie wchodzić. Jedyna szansa, że postępowanie karne doprowadzi do ujęcia sprawcy. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Mateusz Kubica Adwokat (Od 2016)
Kancelaria adwokacka Mateusz Kubica
11 Listopada 60-62, pok. 311, 43-300 Bielsko-Biała
Szanowna Pani. Na pewno należy sprawdzić czy komputer z którego wykonano przelew nie został zainfekowany. Wydaje się, iż padła Pani ofiarą ataku - DHL nie wysyła informacji o jakich Pani mówi. Z tego komputera proszę nie korzystać do chwili jego wyczyszczenia - zagrożone są wszystkie hasła i konta bankowe na tym komputerze. Używając innego komputera powinna Pani pozmieniać wszystkie hasła do wszystkich kont, z których Pani korzystała na starym komputerze. Co do reklamacji to zasadne wydaje się jej napisanie, jednakże bez zaznajomienia się dokładnie z Pani sprawą nie sposób wskazać co należałoby w tej reklamacji napisać. Należy uważać bowiem aby nie przyznać się do zachowania, które zgodnie z regulaminem banku uniemożliwia uznanie reklamacji za skuteczną. W związku z powyższym sugerowałbym kontakt z adwokatem, aby sporządzić reklamację w sposób odpowiedni oraz aby dopilnował postępowania karnego.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.